Начало Тест драйв Новата Серия 5 Туринг – по-издължена и дизел

Новата Серия 5 Туринг – по-издължена и дизел

4668
0

Шестото поколение на BMW Серия 5 Туринг (както баварците означават комбитата си) се появи на пазара през май в повечето европейски страни, както и в Япония. В останалия свят моделът стартира през юни. Той не просто е поредният модерен продукт за хора, които наистина пътуват, а ще даде нови възможности за техния избор.

За първи път в гамата ще се предлага например BMW i5 Туринг с напълно електрическо задвижване. Налице ще са и ефективни Plug-in хибридни версии. Но мюнхенци, отново много разумно поне според мен, ще предлагат модела и в дизелови версии с 4, а по-късно и с 6-цилиндрови двигатели. Точно една от тях имаме възможност да тестваме със супер ефективния и модерен 4-цилиндров TwinPower Turbo, Multi-stage turbocharging, High и Low-pressure charger с Variable inlet geometry, Сommon rail агрегат и т.н. Но с наглед не така впечатляваща мощност от 197 к.с.! Работата му се комбинира с 48-волтова технология Mild-Hybrid и осемстепенна трансмисия Steptronic. По време на теста усещането е, че разполагате всъщност с много повече сила и мощност.

Въртящият момент е 400 Nm и движението е подчертано уверено, динамично. Ускорението дори от високи скорости към още по-високи е впечатляващо, точно каквото очаквате от едно BMW. Тестваме версията със задвижване на четирите колела 520d XDrive. При съвсем не много кротко управление разходът почти не надвишава 7 литра на 100 км. Колата е пълна и при стандартния начин на измерване консумацията пада с поне един литър. Във версията с две задвижващи колела 520d Туринг разходът е още по-нисък – 5,9-5,3 литра на 100 км.

С едно зареждане дистанция от почти 1000 км си е напълно в реда на нещата при нива на емисии въглероден двуокис от около 150 грама на 100 км

Не ми се иска да навлизам в екологичните теми, но е важно да се отбележи, че от BMW са създали серията така, че и производството ѝ да бъде максимално чисто, ефективно и на една и съща поточна линия в Динголфинг ще се произвеждат заедно всички варианти, включително i5 Туринг и Plug-in. Вниманието към екологията обаче личи и в салона. Предлага се серийно напълно веганско интериорно оборудване. Тапицериите на седалките Veganza опционално се предлагат с декоративни перфорации.

Освен това се предлага и опционална кожена тапицерия BMW Individual Merino в множество двуцветни варианти. Сред другите опционални акценти трябва да се отбележат веднага неподвижният панорамен стъклен покрив и озвучителната система Bowers&Wilkins с до 18 високоговорителя, които създават много приятна атмосфера привечер, когато слънцето е ниско, а пътят е много спокоен.

Гамата всъщност е наистина богата и не само като обзавеждане, индивидуални пакети и оборудване. Споменавайки възможния избор пред клиентите на този наистина супер ефективен тип автомобили имам предвид, че се предлагат не само споменатите i5 Туринг, както и Plug-in хибридни варианти. Електрическите версии са две. BMW i5 M60 xDrive Туринг е със задвижване на двете оси с максимална мощност 601 к.с.! Системният въртящ момент е 820 Nm с активиране на M Launch Control или функцията M Sport Boost. С разположен само на задната ос електродвигател i5 eDrive40 Туринг e с 340 к.с. и 430 Nm със Sport Boost респективно функцията Launch Control. BMW 5Tуринг 30e и Xdrive 30е са с 299 к.с.

Тук ми се иска да отбележа и цените на новото поколение Серия 5 Tуринг

Тестовият дизелов вариант е с цени от 128 000 лв. Версиите без XDrive са логично по-евтини. 30е е с цени от 133 000, а електрическите варианти са 143 000 и 200 000 лв. Коментирайки цените и разликите в тях, няма как да не отбележим не само разликата в задвижването, но и в множество други елементи. BMW i5 Туринг и Plug-in хибридните модели са оборудвани например с въздушно окачване на задната ос с автоматично регулиране на нивото. Като опция се предлагат M спортно окачване, М спортна спирачна система и Адаптивно окачване Professional (серийно при BMW i5 M60 xDrive Туринг) с амортисьори с електронно управление, интегрално активно кормилно управление и ново управление на страничната динамика. Освен това за върховия модел се предлага и Адаптивното М окачване Professional. То е с активна стабилизация при наклоняване и Aktive Roll Comfort.

Тестовият модел обаче е далеч по-стандартен вариант, но прави отлично впечатление на пътя без да има активна система на окачване. Конструктивно моделът е с широки следи, почти перфектно 50 на 50 разпределение на теглото между осите. Има олекотена конструкция и оптимизирана здравина на каросерията и свързаност с окачването. Всеобхватно модернизираното окачване е в комбинация серийно със спортно кормилно управление, ARB контрол на сцеплението и най-новият вариант на интегрираната спирачна система. Управлението е прецизно и приятно.

Интериорът е от новата епоха и впечатлява с дизайна и функционалността си

В общ панел леко ориентиран към водача са интегрирани 12,3-инчов информационен дисплей и контролният дисплей с диагонал 14,9 инча. Те образуват една напълно дигитална комбинация от индикатори. Моделът е със системи за автоматизирано шофиране и паркиране, които поставят нови стандарти в сегмента. В САЩ, Канада и Германия ще се предлага и асистент за автомагистрали. Той разтоварва водача и поема управлението при шофиране по пътища с конструктивно разделени платна за движение. Водачът може да свали ръцете си от волана и да ги позиционира комфортно при скорости до 130 км/ч и просто да следи пътната обстановка.

Паркираме доста големия автомобил в много малки свободни пространства без особени проблеми благодарение на частичното извиване на задните колела. С опционалния асистент за паркиране Professional е възможно колата да се паркира и от разстояние до 200 метра от смартфона извън колата. Модернизираната система за индикации и управление BMW iDrive на базата на BMW Operating System 8.5 предлага оформен по нов начин начален екран, както и система за бърз достъп „QuickSelect“. Гамата от Infotainment предложения в новото BMW Серия 5 Туринг е допълнена с атрактивни дигитални услуги. За стрийминг на видео на контролния дисплей Connected Package Professional включва не само YouTube, но и приложението за видео с трансгранично и специфично за страната съдържание.

С две серийни и опционално четири 5G мобилни радио антени, новото BMW Серия 5 Туринг осигурява оптимално приемане за телефония и онлайн услуги

Серийното оборудване включва и оптимизирана интеграция на смартфон чрез Apple CarPlay и Android Auto. Функционално салонът е с възможност облегалките на задните седалки да се сгъват в съотношение 40:20:40, а багажният обем да се увеличи от 570 на до 1700 литра. Сгъването става с бутони, а откривам и бутона, с който под задната броня излиза теглича за ремаркета с тегло до 2000 кг.

Визуално всички технологии и новости са „облечени“ в една нова, по-издължена и по-агресивна форма. В сравнение с предишния модел новата серия е с 97 мм по-голяма дължина и сега тя е 5060 мм. Ширината е увеличена с 32 мм до 1900 мм. Височината е плюс 17 мм до 1515 мм. С увеличеното с 20 мм до 2995 мм междуосие новото BMW Серия 5 Туринг има най-дългото междуосие в сегмента. Характерната предна част се отличава с нова интерпретация на типичните за марката двойни фарове и BMW бъбрековидна радиаторна решетка. Двата почти вертикални LED елемента служат като мигачи и дневни светлини. Изпъкналата силно напред BMW бъбрековидна решетка опционално се предлага с контурно осветление BMW Iconic Glow. Като цяло не бих казал, че допълнителната агресия в дизайна е по моя вкус, но идеята е, че така моделите са по-впечатляващи.