Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новата задвижваща система на Ред Бул ще е еволюция на миналогодишната

Новата задвижваща система на Ред Бул ще е еволюция на миналогодишната

4210
0
Серхио Перес, Ред Бул, Хонда
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Новата задвижваща система за Ред Бул, която пак ще е дело на Хонда, но ще бъде брандирана като Ред Бул Пауъртрейнс, ще е еволюция на миналогодишния агрегат. Японският производител се оттегли от Формула 1 в края на миналия сезон. Екипът от Милтън Кийнс придоби интелектуалната собственост върху двигателя за използване до края на 2025 г. Агрегатите ще бъдат замразени и новосъздадената компания за задвижващи системи на Ред Бул ще се грижи основно за монтаж и поддръжка. От Милтън Кийнс обаче заявиха амбиции да създадат двигател според новите правила, които ще влязат в сила от 2026 г.

Масаши Ямамото от Хонда обясни пред уебсайта racingnews365.com, че задвижващата система за новия сезон ще е еволюция. Екипът от Сакура ще запази „добрите части“ от 2021 г.

„Трябва да променим някои неща заради преминаването към гориво E10. По отношение на брандировката не сме решили окончателно, да изчакаме и ще видим. Подобно решение изисква време. Обсъждаме да е дали да е нещо свързано с Хонда или не“, обясни Ямамото

Той обясни също така, че в централата на компанията не намират бизнес основание да продължат да участват в Гран при както го правеха до миналата година. По-рано Ямамото заяви, че лично той се надява и очаква Хонда някой ден да се върне в F1.

Ред Бул Пауъртрейнс все още не работи пълноценно. 2022-ра ще е преходна година за компанията, докато поеме нещата изцяло от Хонда. В Милтън Кийнс са особено горди, че успяха да привлекат специалисти от Мерцедес HPP. Същевременно обаче се твърди, че водят усилени преговори с Порше за вариант на обща работа. Ако Ред Бул се разбере с немския бранд, ще е интересно дали ще е за сътрудничество или изцяло за доставка на задвижващи системи.