Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Ред Бул Пауъртрейнс вече има 170 служители, 45 от тях – бивши...

Ред Бул Пауъртрейнс вече има 170 служители, 45 от тях – бивши кадри на Мерцедес

2434
0

Ред Бул Пауъртрейнс вече има 170 служители. 45 от тях са бивши кадри на Мерцедес AMG High Performance Powertrains (в Бриксуърт работят около 1000 души)

Според информация на Ауто Мотор унд Шпорт по-голямата част са специалисти по двигатели с вътрешно горене, по-малко са кадрите, чиято сфера на работа са турбокомпресори и батерии. Следващата цел на екипа от Милтън Кийнс е да бъде регистриран като нов производител на задвижващи системи. Това би означавало по-висок стартов бюджет и повече часове за изпитания в сравнение с настоящите компании, доставящи агрегати в F1.

Въпросът дали от Ред Бул ще разработват сами проект за нова задвижваща система, отговаряща на правилата за 2026 г. е особено интересен с оглед на възможното влизане на Фолксваген Груп в спорта. От Милтън Кийнс настояват, че компанията за мотори ще може да работи както самостоятелно, така и с друг производител. Той може да бъде марка на VW Груп – Порше или Ауди, ако във Волфсбург, Щутгарт и Инголщадт дадат зелена светлина на F1 проекта. Това обаче е вариант, който Мерцедес, Ферари и Рено не приемат. Настоящите производители на задвижващи системи за Гран при ще се постараят да не допуснат две компании да работят по един и същи проект за агрегат.

Очевидно имайки предвид възможността Ред Бул да заработи с друг производител, от Хонда се подсигуриха по отношение на интелектуалната си собственост, свързана с двигателя

Те предоставиха на новата британска компания правото да я използва до края на 2025 г. Договорът освен това ще се преразглежда година за година.

В публикацията на немското издание се твърди още, че в Хонда вероятно съжаляват за решението да си тръгнат от Гран при. Затова от една страна са се постарали достатъчно дълго да запазят връзка със спорта посредством Ред Бул Пауъртрейнс. От друга, в Токио и Сакура също очакват с интерес окончателните спецификации за новите задвижващи системи. Междувременно решението на Фолксваген Груп за евентуално влизане във Формула 1 се очаква да бъде взето до средата на декември.