Всички екипи във Формула 1 ще използват в днешните тренировки за Гран при на Канада нови или модифицирани крила на своите автомобили.
Пистата Жил Вилньов е характерна с дългите си прави и няколко шикана. На нея практически липсват бързи завои и поради тази причина повечето специалисти са на мнение, че този път Ред Бул няма да са абсолютни фаворити с отличната аеродинамика на своите автомобили, която им дава предимство именно в скоростните криви.
На правите и шиканите скоростта в по-голяма степен зависи от мощността на двигателите и механичните характеристики на колите, в които предимството е по-скоро на страната на Макларън-Мерцедес. Ферари също демонстрираха добра тракция при излизането от бавните шикани в Монако. Плюс за Скудерията ще е използването на меките модели гуми на Пирели.
Ферари ще търсят още скорост с промени в дифузьора, които да са в хармония с поредното ново задно крило. Ще бъдат изпитани и нови кутии за охлаждане на спирачките, които в Канада са подложени на огромно натоварване.
Тимовете на Рено и Торо Росо ще са с напълно нови предни и задни крила, както и Уилямс. Тимът на Сър Франк ще изпробва и нови кутии за радиаторите с ново оформяне след тях на потока към променения дифузьор. Тимът също ще има нови кутии за подаване на въздух към спирачките.
Ред Бул ще се опитат да минимизират загубите в максималната скорост с ново развитие в пода на колата и насочване на горещите потоци след радиаторите в основата на задното крило.
Тимът на Лотус пристигна в Канада с поредното развитие на кормилната си уредба, която създава много проблеми от началото на първенството. Воланите трябва вече да работят много по-стабилно, без прекъсване на връзката с електрониката.