Новата спецификацията на задвижващата система на Рено ще дава с 0.3 секунди по-добра скорост на обиколка на пистата Монца за Гран при на Италия, която ще се проведе в края на тази седмица. Това смята техническия шеф по двигателите на френския концерн Реми Тафен.
Заводският тим на Рено обаче няма да я използва заради опасения от недостатъчна добра издръжливост, като това ще стори и клиентският тим Макларън. Очаква се само Даниел Рикиардо от Ред Бул да бъде с нея, тъй като той и без това ще трябва да изтърпи наказание в решетката.
„Спецификацията C е еволюция на сегашната B, обясни Тафен. – Тя е значително по-мощна. Може би тя не е толкова надеждна, колкото сегашната. Затова всеки тим сам ще направи своя избор дали да я използва. С новата на писта като Монца в квалификационна обиколка ще се печелят 3 десети.“
Според Тафен в Ред Бул могат да си позволят да я ползват, защото са в позиция да дават приоритет на представянето си в отделни състезания, без да се притесняват, че могат да бъдат настигнати и изпреварени от други тимове в шампионата при конструкторите.
Тафен смята, че на Монца пилотът на заводския тим Нико Хюлкенберг може да получи нов мотор от втората спецификация B, тъй като германецът така или иначе трябва да изтърпи наказание от 10 места на старта за инцидента в Белгия.