Начало Автомобили Вдъхновяваща динамика, но и комфорт – новите BMW M3 Седан и BMW...

Вдъхновяваща динамика, но и комфорт – новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе

504
0

Усещането, че имаш в ръцете си изключително силен автомобил е наистина пленяващо. Още повече ако колата се контролира прецизно и стои върху пътя като зелепена. Изкушението да натиснеш още педала на газта става все по-непреодолимо.

Подобни емоции ме завладяват по време на теста на новите BMW M3 Седан и BMW M4 Купе. Последните продукти от прочутата фамилия бяха представени от BMW България с тест, в който на разположение са и двата модела

Разликата между тях не е само в броя на вратите, но и в обзавеждането, функционалността. За мен е още по-забележително, че макар и невероятно силни, тези автомобили изибщо не са лишени от комфорт и лукс за ежедневно използване. Дори версията с карбонови спортни седалки, която тествам – M3 Competition Седан – няма проблем да се кара ежедневно.

Дизайнът носи типичните актуални черти на марката. Може и да няма елегантността на някои модели от преди години, но това се търси от публиката днес. По-важно е, че няма нито един елемент, линия или звено, които да не играят важна функционална роля за качествата на автомобилите на пътя. Било за създаване сили на притискане, обтичане или охлаждане. И двата автомобила могат да бъдат оборудвани с покрив от карбонов композит (CFRP) с аеродинамично оптимизирани перки, заден спойлер и типичните за М двойни ауспухови накрайници.

Серийни са Full LED фаровете. Опционални са адаптивни LED фарове с BMW лазерни светлини. Серийни са нови М спортни седалки с електрическо регулиране и кожена тапицерия Merino, опция е вентилацията им. Карбоновите седалки тип „корито“ силно ме впечатляват. Освен отлична опора на тялото те са с интегрирани и демонтиращи се за състезателна писта подглавници и са с електрически регулировки. Точно в тази връзка е и впечатлението ми за удобство на модела, който може да се кара наистина вълнуващо на писта, но и в града.

Предлаганата за пръв път опция M Drive Professional е разработена специално за състезателните писти

Бутонът Setup на средната конзола позволява директен достъп до настройките на двигателя, окачването, кормилното управление и спирачната система. Според модела и оборудването може да има достъп до M xDrive, асистента за превключване и контрола на сцеплението. Вариантите със задвижване на всички колела ще се появят на пазара през юли. В теста се радвам на класическото задвижване, контролирано от електрониката.

Двигателят е класически, 6-цилиндров, редови, с две нива на мощност. 480 к.с. е за „стандартните“ версии на M3 и М4. 510 – за вариантите Competition, чието означение подсказва още по-сериозните им възможности. Нашите тестови автомобили са от втората спецификация и тези 510 к.с. направо изстрелват колите напред. В мотора е използвана най-новата версия на технологията M TwinPower Turbo. Двата турбокомпресора с индиректно охлаждане на нагнетявания въздух, оптимизираният всмукателен колектор и работещото при максимални налягания до 350 бара директно впръскване на бензина допринасят за бързото разгръщане на мощността и пъргавина при набирането на обороти дори и при режими на най-високи натоварвания.

Специфичната за модела охладителна система е разработена за оптимални работни температури за всички компоненти на задвижването както във всекидневието при кратки пътувания и шофиране в града, така и при най-високо натоварване на състезателната писта

Благодарение на новото, интегрирано ограничение на приплъзването системата за контрол на стабилността DSC (Динамичен контрол на стабилността) реагира с още по-висока прецизност. Кормилното управление M Servotronic с променливо предавателно число и интегрирана спирачна система. В специфичния си за М вариант тя позволява реализирането на две различни характеристики на реакциите и усещането на педала на спирачката.

Серийният M Dynamic Mode позволява особено спортно изживяване при шофиране, включително контролирани дрифтове. Серийно автомобилите се предлагат с адаптивно M окачване с амортисьори с електронно управление и специфична за М кинематика и еластокинематика на предната и задната ос. В допълнение на удобствата в колата трябва да бъде отбелязано наличието на всички видове асистиращи програми, модерен Head up, навигация, свързаности и т.н.