Начало Тест драйв Новите BMW X5 и X6

Новите BMW X5 и X6

2967
0
Новите BMW X5 и BMW X6

На двудневен тест BMW представи новостите в X моделното семейство – възможност да покарам и добия впечатления от обновените BMW X5 и X6. И двата модела са с нов външен вид и някои допълнителни технологии, разширено е серийно оборудване. Но промените са свързани повече с детайлите, отколкото с общата картина.

Новото BMW Х5 е с по-тесни фарове и осветена предна решетка, която осигурява особено ярко и типично за марката излъчване. За него допринасят и вертикалните прорези на Air Curtains, както и долният въздухозаборник с декоративна лайстна в Pearl Chrome и триъгълни отвори отвън. Прецизно модернизираният дизайн на BMW X5 включва и оформени по нов начин въздухозаборник на предните странични панели. Моделът е с променена екстериорна линия, а дъгите на покрива са от матиран алуминий. Задните светлини се отличават с особено ярки контури и скулптурни светлинни елементи на габаритните и спирачните светлини.

И X6 е с по-тесни фарове, със стреловидни елементи на дневните светлини. За шестцилиндровите модели все така се предлага осветената предна решетка BMW Iconic Glow

С вече серийния М Спортен пакет динамичният характер на новото BMW X6 се подчертава по-интензивно. Това се осигурява и от осмоъгълната форма под предната решетка, характерните странични отвори и висок дял черни повърхности. Широчината и солидната стойка на автомобила се подчертават и от триизмерно моделираната предна броня. Специфичните за М странични прагове и M High Gloss Shadow Line са другите елементи на М спортния пакет. Задната броня на SAC е оборудвана с елемент в цвят Dark Shadow, ауспуховите накрайници на изпускателната система са трапецовидни.

Във версията M Competition, която тествах, има и други промени в допълнение към стандартните автомобили. X6 M Competition получава специфичен за модела ръб на спойлера за аеродинамичен баланс. И докато X5 M Competition е със спойлер на покрива, то X6 има изпъкнало крило на капака на багажника. И двата модела се доставят с аеродинамични капачки на страничните огледала. Също така са с изпъкнал заден дифузьор и четири изпускателни отвора с черен хром, както и лети джанти с диаметър 21 инча отпред и 22 инча отзад.

Отвътре X6 следва X5 с ново арматурно табло с извит дисплей, съчетаващ арматурното табло и сензорния екран в един масивен корпус. Вече е нещо обичайно в гамата на BMW, използва се във всичко от X1 до електрическия SUV iX и е изключително популярно. Софтуерът Operating System 8 е бърз и отзивчив, дисплеите са ясни и модерни, а менютата като цяло са логични и лесни за използване. В случая на обновените X5 и X6 въртящият се iDrive контролер на централната конзола е запазен, което позволява на шофьорите и пътниците да използват екраните, без да ги докосват. Това ме улеснява да си гледам пътя, вместо да натискам по екрана.

Но е важно, че са премахнати традиционните копчета за управление на климатизацията и контролите са преместени върху сензорния екран

Вярно е, че внедряването на такава система от BMW е по-добро от повечето – контролите за регулиране на температурата са постоянно на дисплея и цялото климатично меню е винаги само с едно докосване, но далеч не е перфектно. Въпреки че промяната на температурата може да е относително лесна, достъпът до по-сложни функции е по-труден и по-разсейващ, особено когато сте в движение.

ОК, дизайнът на арматурното табло изглежда по-изчистен, въпреки че са добавени някои специфични за M подобрения за малко повече суетене. Има различен волан с червени бутони за бърз достъп, които позволяват да се избере желаната настройка и има подходящ скоростен лост за разлика от стандартното разположение на превключвателите на автомобила. Получавате и специални лостчета за смяна на скоростите, по-елегантни спортни седалки от стандартните автомобили.

BMW не изпуска топката, когато става въпрос за качество. Новите модели X5 и X6 изглеждат също толкова солидни и добре проектирани, колкото и своите предшественици. Просто се чувстват малко по-модерни. Моделите M Competition са също толкова просторни, колкото техните по-малко мощни братя и сестри, така че X5 M получава 650-литров багажен отсек, докато X6 M предлага 580 литра товарен капацитет. И докато X6 естествено предлага малко по-малко място за пътниците отзад от X5, все още има достатъчно място за главата и краката за всички, освен за най-високите пътници. Четирима възрастни не би трябвало да имат проблем в нито една кола.

X6M Competition се предлага с един-единствен двигател и той е зашеметяващ. По принцип това е същият 4,4-литров бензинов V8 с битурбокомпресор, както преди, но сега е подпомаган от 48-волтова мека хибридна система, която му помага малко при натоварване и действа като по-ефективна система за спиране и стартиране. X6 M Competition все още ще изразходва много безоловен бензин – почти 13 литра на всеки 100 км. Но установявам, че и тази стойност се постига трудно, при по-динамично шофиране.

Системната мощност на задвижването на X6 M Competition е 625 к.с. Тя се разпределя към четирите колела чрез осемстепенна автоматична скоростна кутия и системата за задвижване на четирите колела xDrive

Последното позволява мощността да се разпределя към колелата, които могат да я използват най-добре, предлагайки по-голямо сцепление и стабилност. 2,4-тонният X6 M Competition ускорява от 0 до 100 км/ч само за 3,9 секунди. Максималната скорост е ограничена до 250 км/ч, но можете да премахнете ограничителя, избирайки M Driver’s Package, който повишава максималната скорост до 290 км/ч. Не че е вероятно някога да карам толкова бързо, дори и на пистата.

За щастие, V8 двигателят издава приятен звук. Не ми се вярва, че тези, покрай които преминава X6, биха се радвали. Факт е обаче, че автомобилът ще привлече погледите към себе си.

Не само звукът е добре преценен, защото X6 се движи наистина добре. Естествено, моделът M Competition е най-добрият пример за това – отчасти благодарение на специфичното за модела адаптивно окачване и активна стабилизация при накланяне. То го държи забележително стабилен през завоите въпреки височината си над земята. Не е изненадващо, че винаги ще се чувства малко по-малко тежък от еквивалентния X5.

Всъщност можете дори да наречете X6 M Competition забавление, дори и само на спорадични изблици. Реално погледнато, представянето е твърде страхотно, за да го изследвате по обществения път. Но по планинските пътища над Велинград получих представа за изключителните възможностите на автомобила. Балансът между предната и задната част е впечатляващ и въпреки че системата за задвижване на четирите колела xDrive се намесва ако усети, че колата започва да се плъзга, X6 щастливо ще завие с доста диви скорости.

Колко пари Ви трябват?

BMW X5 xDrive50e plug-in хибрид струва 181 000 лв., високопроизводителният X6 M Competition е 279 550 лв. – с около 6 000 лв. повече от X5 M Competition. И двата получават много допълнително оборудване, включително специфичния за М интериор, екстериорния стил M Competition и мощният 4,4-литров V8 двигател.

BMW X6 M Competition е чудовищно скъп, но като постижение на инженерството, този високопроизводителен X6 е наистина възхитителен. Вярно е, че пътуването е безпроблемно, но това, че нещо толкова голямо може да се управлява толкова добре, е доказателство за умението на BMW да създава мощни автомобили.

Дали цената е добра, зависи от личните предпочитания и възможности.