Източник от екипа на Алпин разкри, че новият автомобил не работи както трябва. Въпреки таланта и качествата на Фернандо Алонсо, А522 не се е представил на нужното ниво.
Преди известно време изпълнителният директор Лоран Роси заяви, че приоритетът на новия мотор на Рено е по-голямата мощност. Според новият ръководител на тима Отмар Шафнауер, най-важната цел на Алпин е да се пребори с Астън Мартин.
След оттеглянето на Кими Райконен, Алонсо е най-възрастният пилот на стартовата решетка във F1. Въпреки това той все още не е загубил своя талант и скорост. В края на миналата година той разкри израза „El Plan“. Това e интернет мийм, който намеква за плана на Алпин и Алонсо за доминация в шампионата. Испанецът все още вярва, че може да се бори за световните титли, стига да разполага с подходящия автомобил.
Регламентът за 2022 г. може да доведе до потенциално пренареждане на стартовата решетка. На този етап никой отбор не може да твърди, че е абсолютен фаворит за титлата през тази година.
След като Алонсо се завърна в спорта след двегодишно прекъсване, той несъмнено е бил убеден в плана на Алпин да се справи с автомобила за този сезон и да се бори за победи и подиуми.
За съжаление след първите изпитания в Барселона обаче изглежда, че „El Plan“ не върви съвсем по план.
„Фернандо е много добър. Автомобилът. . . не толкова„, съобщи източник от гаража във френския тим пред испанското издание Мундо Депортиво.
Твърди се, че източникът е поклатил глава, докато е давал своята оценката, и е заявил:
„Има неща, които липсват. . . липсват много важни неща.“
Изглежда, че това е мисъл, споделяна от Алонсо. Той обясни, че отборът е загубил ефективност с новото гориво.
„Направихме добра крачка напред по отношение на мощността на новия двигател. Надявам се, че ще бъдем конкурентоспособни на нивото на останалите„, заяви Алонсо.
„При използването на новото гориво сме загубили производителност. Трябва да вземем предвид и този фактор, когато говорим за производителността на двигателя. “
В същия ден той даде интервю за испанската радиостанция RTVE, в което призна, че не е сигурен дали „все още е доволен“ от представянето на Алпин.
„Не знам дали все още съм доволен от представянето на автомобила или не. Все още сме в първите дни на изпитания. Като цяло съм щастлив от това как вървят нещата. В момента започваме нова година, и се надявам пандемията също да ни даде почивка„, каза той.
Само два отбора направиха по-малко обиколки от бившия екип на Рено по време на тестовете. Това бяха Хаас и Алфа Ромео. Фернандо Алонсо беше зад волана на новия болид, когато проблем с уплътнението в хидравликата сложи преждевременно край на работата им в петък.
Въпреки това 40-годишният състезател смята, че са направили крачка напред.
„Очевидно вярваме, че сме направили крачка напред по отношение на двигателя, мощността и всичко останало„, каза той.
„Мисля, че двигателят е актуализиран в много различни области. Нека видим дали ще можем да бъдем малко по-конкурентоспособни в това отношение.“
„Трябва да запазим и надеждността, която имахме миналата година. Тя беше една от най-силните страни на автомобила. Завършихме почти всички състезания и нямахме никакви сериозни проблеми. Така че трябва да комбинирате тези две неща- представянето и завършването на състезанията“, завърши Фернандо Алонсо.
Now this, is something else 🤩@alo_oficial‘s helmet cam from the 2021 Belgian Grand Prix, stabilised 💫#F1 @AlpineF1Team pic.twitter.com/b7lA8DQWht
— Formula 1 (@F1) March 1, 2022