Новият автомобил на Ферари може да бъде по-бърз с една секунда спрямо миналогодишния. Според доклад в Италия, колата за сезон 2023, която носи кодовото име „Проект 675“, е била със секунда по-бърза в симулатора в Маранело.
Ферари имаше предимство пред Ред Бул в началото на сезон 2022. Скудерията спечели два от първите три старта и започна да трупа разлика спрямо съперниците си от Милтън Кийнс. Но с напредване на кампанията италианският отбор така и не успя да развие добре своя болид. Скудерията също така се сблъска с редица технически проблеми, както и допусна груби стратегически грешки. Това в крайна сметка позволи на Ред Бул бързо да стопи изоставането си. Австрийският отбор успя да развие перфектно своя автомобил RB18 и в крайна сметка да спечели шампионатите при пилоти и конструктори.
Във Ферари изпитваха затруднения както със силовия агрегат, така и с аеродинамиката и износването на гумите. Именно затова в момента екипът от Маранело работи усилено както в отдела за двигатели, така и в този за шасита. Крайната цел на отбора е да постигне достатъчни подобрения в представянето, които да позволят на Шарл Льоклер и Карлос Сайнц да се борят за челни позиции още в първия старт за сезон 2023 в Бахрейн.
Според сайта formula1.unо, усилията на Скудерията дават положителен резултат. Съобщава се, че новият болид на Ферари е бил по-бърз с една секунда в симулатора спрямо своя предшественик.
Ферари ще започне първата си кампания под ръководството на Фредерик Васьор. Френският специалист идва на мястото на Матия Биното, който подаде оставка в края на миналата година. За момента Васьор не е направил нито една промяна в техническия департамент на Скудерията.
Отделът за двигатели ще продължи да бъде оглавяван от Енрико Гуалтиери. Италианският инженер ще отговаря и за задвижващата система на Скудерията, която ще се използва през 2023 г. Очаква се тя да бъде с по-мощна с 30 к.с. спрямо миналата година.
Гуалтиери ще бъде подпомаган от Давиде Мацони, който се върна във Ферари през ноември 2022 след като прекара няколко години в Мазерати. Италианецът ще се занимава изключително с двигателя с вътрешно горене със спецификация за сезон 2023.
Усилията на Скудерията бяха насочени основно към подобряване на издръжливостта на мотора. Затова инженерите на марката са провели дълги сесии на тестовия стенд в Маранело. Според formula1.uno, резултатите от стенда дават основание за предпазлив оптимизъм.
Ферари ще представи болида си за сезон 2023 на 14 февруари. Очаква се това да се случи в базата в Маранело или на пистата Имола.
Днес Скудерията официално обяви своите тестови и развойни пилоти за тази година. Съвсем очаквано, тимът ще продължи да разчита на резервните си състезатели Антонио Джовинаци и Робърт Шварцман. Двамата ще се редуват на тази роля като същевременно ще работят в новия симулатор в Маранело, който се използва от миналата година.
Заедно с тях в симулатора ще работят Антонио Фуоко и Давиде Ригон. Опитните състезатели са доказала своята стойност по отношение на предоставянето на точна и надеждна обратна връзка на инженерите. Това е умение, което е още по-важно, като се има предвид, че реалните тестове на пистата са изключително ограничени. Именно затова симулацията вече е жизненоважен инструмент не само за подготовката за всяко състезание, но и за развитието на автомобила.
Четиримата състезатели ще участват в различни програми. Джовинаци и Фуоко ще карат новия прототип 499P LMH в световния шампионат за издръжливост. В същото време Ригон и Шварцман ще бъдат зад волана на Ферари 296 GT3 в WEC, IMSA Endurance Cup и GT World Challenge Europe.
Never forget 🎤😂 pic.twitter.com/jPNcL57BCL
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) January 18, 2023