Начало Автомобилни новини НОВИЯТ FORD FOCUS

НОВИЯТ FORD FOCUS

225
0

Нов „кинетичен” дизайн на екстериора.
• Нов, по-висококачествен интериор с различна централна конзола.
• Нова шестстепенна трансмисия Ford PowerShift с двоен съединител.
• Нов Focus ECOnetic със средни CO2 -емисии само от 115 г/км.
• Нов Focus с 1,6-литров TDCi двигател. CO2 -емисиите на модификациите на модела с този агрегат не надвишават 120 г/км.
• Нови характеристики, като система EasyFuel за зареждане с гориво без капачка, стартов бутон Ford Power, система за следене на налягането в гумите, 230-волтов извод, задни LED светлини.
• Производствен старт в края на 2007 г. Обяваване на цените непосредствено преди пускането на пазара на модела.

„Ford Focus е специален за Ford-Европа. Когато за пръв път беше представен през 1998 г., бе очевидно, че той е огромна крачка напред за нас по отношение на своя стил и магнетизъм в сравнение с предшественика си. Този модел реално промени възприятието за Ford на много клиенти и журналисти. Ето защо вярвахме, че е особено важно да приложим „кинетичния” дизайн на Ford и при Focus, и то колкото може по-скоро. В същото време това беше и възможността да превърнем Focus в още по-практичен, съвременен и качествен автомобил. Нашите дизайнерски и проектантски екипи свършиха великолепна работа и аз съм горд да ви представя този модел.” Джон Флеминг, президент и изпълнилен директор на Ford-Европа
„Не е лесно да подобриш нещо, което вече се е доказало като добро. Ако не внимаваш, може да направиш ненужни реформи, които само да влошат продукта. При Ford Focus, известен като страхотен автомобил, не се увлякохме в самоцелни промени. Успяхме да го усъвършенстваме в определени области. Бяхме горди, че много от качествата му не трябваше да бъдат надграждани. Така че отново очаквайте удоволствието да шофирате Focus.” Гунар Херман, директор продукти в C-сегмента, Ford-Европа
Досега от Ford Focus са произведени около 5 милиона автомобила в Европа. Това е първият и до момента единствен модел в света, който бе избран за „Автомобил на годината” на Стария континент и в Северна Америка. Focus е спечелил общо над 80 награди само в Европа. Моделът силно повлия на автомобилния свят и определи насоката на развитие на марката.
С последния си вариант, който ще напусне поточните линии в края на 2007 г. в модификации с 3, 5 врати и комби, се очаква тази история на успеха да продължи. Портфолиото на Ford Focus ще бъде разширено в началото на 2008 г. със седана с 4 врати, Focus Coupé-Cabriolet и „спортиста” Focus ST.
Дизайн
„Енергия в движението – кой друг автомобил на Ford би се съчетал по-добре с „кинетичния” ни стил от Focus? Нали Focus беше решаващият фактор за изграждането на безупречната репутация на марката по отношение на динамиката в управлението. Балансът, който създадохме между устремеността и хармонията, направиха новия Focus най-добре изглеждащия досега. ”
Мартин Смит, изпълнителен директор по дизайна, Ford-Европа

Екстериор
Щефан Лам, ръководител на дизайнерския екип по екстериора, споделя: „Положителните отзиви за новия дизайн на Ford C-MAX ни дадоха увереност да развием външността на новия Focus още по-смело. Резултатът е безпогрешно „кинетичен” и несъмнено достоен за Ford Focus – толкова типичен член на семейство Ford.”
Новият Ford Focus показва различно лице: трапецовидни радиаторни решетки, изтеглени назад фарове и атлетични форми – черти на променения характер на марката. Обърнатата долна решетка е обточена с хром при най-луксозните Ghia и Titanium. Балансирана е от по-малката горна решетка с хромова „шапка” – визуална връзка с последните кинетични попълнения на Ford – Mondeo и C-MAX. Акцент на предницата са фаровете. „Издърпаната” им назад форма е „приютила” последни технологии в областта – HID биксенонови светлини или адаптивни фарове, следващи посоката на движение (AFS). Въздействието им е подсилено с различни покрития в зависимост от нивата на оборудване – черно и хромово при Titanium и изцяло хромово при останалите варианти.
Профилът – динамичен и мускулест
Странично новият Focus е изцяло подчинен на „кинетичната” концепция – дръзки арки на калниците и изразен релеф на профила, пробягващ от предната до задната част на автомобила. На това се дължи „пригладената” и изчистена външност на модела. „Успяхме да запазим елегантността на профила. Добавената му експресивност напомня за принадлежността на Focus към кинетичното Ford-семейство” – подчерта Лам.
Задницата – изкусен завършек
„Кинетиката” в гърба на автомобила е загатната чрез стъклото с нов дизайн, профилния капак на багажника, променените светлини и броня. В съвкупност тези елементи визуализират Focus като по-широк и устремен. Новият горен заден спойлер при Ghia и Titaium е в цвета на каросерията. Различните задни светлини включват като опция съвременни LED-технологии.
Оформление на интериора
Обхватните интериорни подобрения правят вътрешното пространство още по-приятно и гостоприемно за пътуващите в новия Ford Focus. Същевременно те са отражение и на динамичната външност. При мястото на шофьора това е изразено чрез новия дизайн на инструментите, правещ ги по-лесни за разчитане. Те, заедно с всички бутони за управление, са с червена илюминация. Последните са и с по-ергономична форма за аудиосистемата и двузоновата климатична система.
В допълнение високите нива на оборудване са и с ново оформление на централната конзола (по избор при Trend и неизменна част от „Sport Pack”), базирано на плавните форми на „кинетичния” дизайн. Освен подвижната облегалка за ръце с четирилитрово пространство за багаж задната част на конзолата е с допълнителни възможности за съхранение на вещи от пътниците на втория ред седалки. По избор там може да са инсталирани и 230-волтов извод или USB-аудиовход. От началото на 2008-а друга характеристика допълнително ще увеличи функционалността й. Това е стартиращият бутон Ford Power, който ще е позициониран близо до скоростния лост.
Обект на усъвършенстване е не само функционалността на интериора. Специално внимание е отделено и на качеството, избора и съчетаването на материалите и на цветовете. Сега цялото арматурно табло и горната част на предните врати са покрити с нов гранулиран и мек на докосване синтетичен материал. Тоновете също са решаващи за новия вид на интериора.
Основната функционална част на централната конзола и на инструменталното табло е подчертана чрез покритие с ефект на метално фолио. Тапицерията на седалките и вътрешните повърхности са също с нов дизайн, а при по-високите от Trend нива на оборудване таванът е облицован с иновативна вълнена материя.
Новата трансмисия PowerShift на Ford
Трансмисията PowerShift на Ford ще бъде предлагана във Ford Focus от началото на 2008 г. Тази сравнително нова шестстепенна скоростна кутия с двоен съединител съчетава ефективността и динамиката на управление на механичната с лесното използване на автоматичната трансмисия. Тя се поръчва съвместно с 2,0-литровия Duratorq TDCi, common-rail, турбодизелов двигател, 136 к.с. (100 kW), за да покаже как отпускащото шофиране не е задължително свързано с високи емисии на CO2.
PowerShift е 50:50 съвместна разработка на Ford и „GETRAG FORD Transmissions” GmbH. Тя е изградена основно от две, работещи паралелно трансмисии, всяка със собствен мокър съединител. Разположението на междинните валове – един, поемащ „нечетните” предавки (1-а, 3-а и 5-а), а втори – „четните” (2-а, 4-а и 6-а) – предварително подготвя следващата смяна на предавка, докато автомобилът е в движение и при пълна мощност. Това е резултат на противопоставеното действие на двата съединителя, чието активиране е координирано така, че да не се получи прекъсване на въртящия момент и мощността.
В сравнение с конвенционалната автоматична трансмисия базовата техническа конфигурация на Ford PowerShift е с много предимства. Тя не изисква сложни подсистеми като конвертори на въртящ момент, планетарни предавки, множество мокри съединители и ремъци, всяка от които значително намалява ефективността на скоростната кутия заради повишената инертност и коефициент на триене. Резултатът е впечатляващ: Ford PowerShift съчетава лесното и постоянно движение на традиционната автоматична трансмисия с ефективността на ръчната. Тя осигурява също бързо и спортно превключване при най-високо ниво на плавност.
Допълнително предимство на Ford PowerShift е високият й капацитет да поеме въртящ момент и свободният избор от предавателни отношения на предавките, с което се превръща в идеалния партньор на модерните високоефективни дизелови двигатели.
Новият 2,0-литров Duratorq TDCi двигател на Ford Focus и трансмисията Ford PowerShift
Както беше споменато, трансмисията Ford PowerShift ще се предлага от началото на 2008 г. с новите Ford Focus и Ford C-MAX. В комбинация с 2,0-литровия Duratorq TDCi, 136 к.с. (100 kW) двигател, с който действието й ще е максимално ефективно. С тази конфигурация средната консумация на гориво на автомобила ще е понижена с 10 % , CO2 –емисиите също ще са по-ниски в сравнение с традиционната шестстепенна автоматична скоростна кутия. Крайни данни за икономичността и CO2 –емисиите, както и за характеристиките на Ford Focus с новата трансмисия ще бъдат публикувани непосредствено преди пускането на модела на пазара.
Новият Ford Focus ECOnetic
Благодарение на комбинирането на традиционната задвижваща технология с индивидуални мерки за пестене на гориво новият Ford Focus ECOnetic е с повече от задоволителна икономичност и значително намалени емисии на въглероден диоксид. Когато е с 1,6-литров Duratorq TDCi, 109 к.с. (80 kW) двигател със стандартен филтър за твърди частици (DPF), средната консумация на гориво и от 4,3л/100 км. Това отговаря на CO2 –емисии от само 115 г/км – водещо постижение в сегмента при традиционните автомобили. (В процес на разработка е и друг вариант с още по-добър показател.)
За подобен резултат трябвало да се снижи и съпротивлението на Ford Focus. За по-добра аеродинамичност е намалена височината на автомобила с 10 мм отпред и с 8 мм в задната му част. В допълнение са променени и престилката на предната броня, праговете и задният спойлер. Външните зони на долната радиаторна решетка са снабдени отвътре със затварящи панели. В комбинация с гуми с размер 195/65R15 се постига много добър коефициент на съпротивление – 0,31.
Допълнителни мерки за намаляване на съпротивлението, тествани за пръв път при разработването на Focus ECOnetic, е въвеждането на ново нисковискозно масло за трансмисията, разработено за Ford от BP. Предимствата от него са толкова очевидни, че е приложен и в други продукти на марката в C- и CD-сегмента.
Намаляването на енергийната консумация заедно с електрохидравличното EHPAS управление (освен пренастройката на двигателния модул) още веднъж доказва, че ефектът от малките промени може да бъде значителен. Чрез пренастройка на работата на електрохидравличната помпа е постигнат още по-малък апетит за гориво.
Всички модификации на Ford Focus с 1,6-литров TDCi двигател отделят до 120 г/км въглероден диоксид
Допълнителна полза от ECOnetic е, че всички модификации на Focus с 1,6-литровия TDCi агрегат ще отделят до 120 г/км въглероден диоксид – резултат от пренастройката на двигателя, електрохидравличното EHPAS управление и използваното масло за трансмисии с нисък коефициент на триене.
Д-р Тило Зайберт, наблюзаващ ефективността и икономичността на автомобилите към Ford-Европа, обясни: „Базиран на и без това „пестелив” автомобил, Focus ECOnetic комбинира нови идеи и подходи. Резултатът е оптимално практичен, изключително икономичен и екологичен автомобил на добра цена. Гордеем се, че постигнахме основните си цели, без да увеличаваме дължината на предавателните отношения – Focus ECOnetic се управлява така добре, както е характерно за всеки Focus.”
Други алтернативни горива за новия Ford Focus
Flexifuel версията на 1,8-литровия Duratec четирицилиндров двигател може да използва както бензин, така и биоетанол (E85) или произволна смес от двете. Ford започва предлагането на Focus Flexifuel през 2001 г. в Швеция. Днес моделът присъства и на други европейски пазари, а 80 % от общите шведски продажби на Focus са именно за него.
Друго алтернативно гориво, което използва Ford Focus, е природният газ. За него е модифициран 2,0-литровият Duratec бензинов двигател.
Ново оборудване и опции
Система Easyfuel за зареждане без капачка
Подобно на новия Mondeo, и Ford Focus вече ще използва системата за зареждане без капачка – Easyfuel. Освен че е лесна за употреба и предпазва от изцапване, тя е проектирана да предотвратява неудобството, вредите и разходите от неволни грешки при зареждане с гориво.
Бутон Ford Power (от началото на 2008 г.)
Бутонът Ford Power е по избор и позволява стартирането на автомобила без слагането на ключ в гнездото на кормилната колона. Достатъчно е ключът да се намира в автомобила, който безжично се „свързва” с микрочипа в него и активира запалителната система. Всичко, което трябва да направи шофьорът, е леко да докосне бутона Ford Power два пъти. Следващото му натискане изключва двигателя, като това не може да се случи по време на движение.
Система за следене на налягането в гумите
Сензорна система на Focus следи скоростта на въртене на колелата в зависимост от моментните пътни условия и чрез предупредителен индикатор на таблото съобщава при засичане на аномалии в диаметъра, дължащи се на спадане на налягането в гумите. Системата е проста, ефективна и сигурна и е опция за всеки нов Ford Focus.
230-волтов електрически извод
Всички автомобили с високо ниво на оборудване могат да бъдат поръчани с 230-волтов извод в централната конзола. В нея се намира преобразувател, а самият извод е позициониран в задната й част, където е леснодостъпен за пасажерите на втория ред места. Така по всяко време може да бъдат използвани стандартни електрически уреди с капацитет до 150 вата.
LED задни светлини
При избор на биксенонови или адаптивни фарове, следващи посоката на движение, Ford Focus – хечбек с 3, 5 врати и седан, е оборудван и с LED задни светлини. Planar Light Guide технологията е причина за уникалния им вид. В центъра на задните стопове е скрит елемент с шест светодиода (LED). Те предават светлинната енергия по вертикални оптични влакна към задната част на светлинните лещи. Влакната са преградени от хоризонтални напречни ленти, чиито 45-градусови краища пречупват светлинния сноп и го насочват навън. Визуалният резултат е уникален и първият в индустрията.