Новата задвижваща система на Ферари вероятно ще бъде готова за Гран при на Турция. Предвидени са големи промени. Електрическата система ще бъде изцяло конвертирана от 400 на 800 волта. Скудерия Ферари очаква допълнителни 10-15 конски сили, което може да бъде голямо предимство.
Има проблеми със самото транспортиране, защото новият двигател се категоризира за „опасна стока“ и всичко трябва да се декларира наново, защото електрическата система е нова.
Базовата версия на двигателя може да дебютира в Истанбул, макар че вероятно ще има наказание. След като бяха близо до подиума на родна земя, но не успяха да го достигнат, Ферари искат да настигнат съперниците. От Маранело са наясно, че желаните промени няма как да дойдат изведнъж и са заредени с търпение.
„На Ферари липсват около 20 конски сили, както видяхме в загубения дуел срещу Макларън“ – потвърди Биното. Това не е количество, което може изведнъж да дойде по магия. Постига се стъпка по стъпка. Първата такава ще бъде новата спецификация на хибридната част на задвижващата система. Традиционно, подобни разработки пристигаха на Монца, за честване на домашното Гран при.
„Ще дойде скоро – сигурен бе Биното. В наш интерес е да бъде готов възможно най-скоро, защото ни е необходим и за следващата година.“
Това е доказателство, че двубоят с Макларън в конструкторския шампионат представлява интерес, но със сигурност не е най-висок приоритет. Третото място в класирането носи допълнителни 5 милиона долара от наградния фонд. Разбира се, една евентуална победа над дългогодишния съперник е силно желана, след като Ферари и Макларън са водили многократни битки през сезоните и често те са били за титлата. Има и друго. Доработката на двигателя, в случай че е успешна, може да помогне на Ферари за сезон 2022, който ще е един своеобразен рестарт. Болидите ще бъдат силно променени и първоначалното представяне е много важно и може да донесе голямо предимство на водещите отбори – нещо подобно се случи с Мерцедес в началото на турбохибридната ера, когато бяха недостижими. От Ферари помнят как в началото на века също бяха много напред спрямо останалите отбори. Тогава ерата на пет годишната им доминация беше прекъсната от драстични промени в правилата и от предимствата на гумите Мишелин спрямо Бриджстоун, с които си партнираха от Скудерията.
Ето защо, Ферари очакват с нетърпение въвеждането на обновения двигател. Предстои да решат в кое състезание цената от наказанието ще бъде най-ниска за отбора. По програма на Маранело, въвеждането трябва да се случи през октомври – вероятно от Турция, най-късно в Остин. Бърза се, защото както Биното обясни, въвеждането ще подпомогне разработките за следващия сезон.
Auto motor und sport потвърди информацията, че настоящите производители са готови да се откажат от MGU-H, но срещу твърд ангажимент от страна на Фолксваген груп за участие. Тоест не за влизане за 1 или 2 сезона, а за по-дългосрочна договорка.