Първите цялостни снимки на седмото поколение на прочутия ван показват Caravelle във върховата версия Style и в приключенски вариант с двойно предаване PanAmericana.
След предпремиерните детайли от външността и интериора Volkswagen Лекотоварни автомобили представя първите снимки на своя напълно обновен Transporter. Новият Transporter предлага по-голямо пространство, по-висок полезен товар, по-големи възможности за теглене на прикачни товари. Задвижването е по-икономично, функциите – по-усъвършенствани. Седмото поколение на модела ще дебютира на пазара в три варианта на товарния Transporter – комби, фургон и бордови.
По-комфортната пътническата версия традиционно се нарича Caravelle. Задвижването при всички се осигурява от турбодизелови агрегати, plug-in хибридни и изцяло електрически системи. Като допълнителна възможност се предлага и двойно предаване. Никога досега в историята на „Були“ моделната гама не е била толкова богата и многообразна. С новите Transporter и Caravelle, електрическите ID. Buzz и ID. Buzz Cargo, многофункционалния Multivan и базираната на Multivan нова California Volkswagen е в състояние да предложи „най-доброто за всеки конкретен клиент“.
Разнообразие от варианти
Новият Transporter се предлага във версия „Кастен” (фургон със закрито товарно пространство за превоз на стоки), „Кастен плюс” (с втори ред седалки и товарно отделение за комбиниран превоз на стоки и пътници), „Комби” (за превоз на пътници) и в изпълнение с двойна кабина (бордова товарна каросерия с дълго междуосие). По желание вариантите „Комби” и „Кастен” се доставят и с висок покрив и удължено междуосие. Впечатляващият деветместен Caravelle е ориентиран към професионалните пътнически превозвачи. Той е подходящ вариант за шатъл услуги и таксиметрови превози с голям пътнически капацитет. Volkswagen Лекотоварни автомобили ще предлага Caravelle в базова версия, в средното ниво на оборудване Life и в топверсията Style. Ще има и вариант с удължено междуосие. Друга традиционна версия в гамата на новото поколение е PanAmericana. С отличителни офроуд елементи в дизайна, моделът е предназначен за употреба на всякакви терени и предлага специално оборудване.
Системи за задвижване на новия Transporter
С дебюта на новите Transporter и Caravelle инженерите на Volkswagen са разширили значително гамата от задвижващи системи и агрегати. Наред с турбодизелови двигатели (TDI) двата модела ще се доставят и с plug-in хибридно, както и с изцяло електрическо задвижване. Във вече стартиралата фаза на предварителни продажби ще се предлагат три версии на новите TDI двигатели с мощност съответно 81 кВт (110 к.с.), 110 кВт (150 к.с.) и 125 кВт (170 к.с.). На разположение за поръчка е и новоразработената plug-in хибридна система на задвижване (eHybrid) със системна мощност 171 кВт (232 к.с.). Скоро на пазара ще последват и три изцяло електрически варианта с нива на мощност 100 кВт (136 к.с.), 160 кВт (218 к.с.) и 210 кВт (286 к.с.). Нетният капацитет на акумулаторната батерия е 64 кВтч. На по-късен етап гамата ще бъде разширена и с електрическа версия за градски доставки с по-ниска мощност и по-малък капацитет на батерията.
Версиите с TDI и eHybrid използват стандартно предно предаване. Като допълнителна възможност при TDI версиите с мощност от 150 к.с. нагоре се предлага системата за двойно предаване 4MOTION. Изцяло електрическите варианти са със задно предаване, а на по-късен етап се планира и вариант с електрическо задвижване на всички колела. Серийното оборудване на версията TDI с мощност 170 к.с. включва осемстепенна автоматична трансмисия, която се предлага допълнително и при TDI със 150 к.с. Всички plug-in хибридни и изцяло електрически варианти на задвижване са оборудвани стандартно с автоматична трансмисия.