Начало Тест драйв Новото Ауди А3 бе представено за медиите у нас

Новото Ауди А3 бе представено за медиите у нас

2263
0

Новото четвърто поколение на компактния премиум модел Ауди А3 бе представено от официалните вносители от Порше България с тест драйв до Зорница Естейт, недалеч от Мелник. На разположение за представителите за медиите бе и почти цялата гама от нови модели на престижната марка, включително топ лимузината А8 и електрическият e-tron.

Новото А3 прави силно впечатление с няколко ключови елемента, които са много важни в този сегмент. На първо място това е дизайнът, който e много по-агресивен, спортно елегантен, с по-остри черти. Интериорът следва линиите на външните форми и е далеч по-дигитален, с високо ниво на свързаност и множество технологии от висшия клас. В крайна сметка това са модерните търсения и предпочитания на клиентите.

Компактните външни размери са запазени. А3 Sportback е с дължина малко над 4 метра

Това на пазари като нашия всъщност не е предимство, но моделът е богато оборудван и е носител на премиум елементите на гамата. А3 серийно е оборудван е с 10,1-инчов тъчскрийн, позициониран в средата на таблото. Зад многофункционалния спортен волан се разкрива информацията във виртуален кокпит. Екранът в средата разпознава и ръчно въвеждани символи. Дава обратна връзка и позволява управление на функциите посредством фрази от всекидневната реч. В Plus-версия той е с диаметър 12,3 инча. Дава на водача избор между три различни изгледа, сред които графика със спортна визия. По желание може да се поръча Head-up-дисплей. Той прожектира най-важните за шофирането данни директно на челното стъкло.

Системата MMI е с третата генерация на модулната платформа за инфотейнмънт-системи на концерна. Тя отговаря за всички възможности за свързаност, сред които провеждане на телефонни разговори, услугите на Audi connect с LTE Advanced-скорост и интегриран WiFi-Hotspot. Навигационната система осигурява прогнози за развитието на пътната обстановка, сателитни изображения с висока резолюция от Google Earth и богати на детайли 3D-модели на редица европейски градове. Audi connect пък допълва т.нар. Points-of-Interest-обекти посредством снимки, работно време и оценки на потребители.

За потребителите, които се интересуват все пак какво има и под капака на автомобила, е важно, че новият А3 Sportback излезе на пазара с модерния бензинов 1.5 TFSI със 150 к.с, чийто разход е под 5 литра на 100 км

Предлага се и 2.0 TDI дизел със 116 к.с. и разход 4 литра на 100 км. Задвижването е на предните колела, а си говорим с хората от Порше България, че на практика много малко хора вече търсят механични трансмисии. Но моделът се предлага с 6-степенна ръчна трансмисия или превключваща със светкавична бързина седемстепенна предавателна кутия с два съединителя S tronic. Гамата тепърва ще се разширява с нови модификации със задвижване на четирите колела quattro. Говорим си за преките сравнения с „братовчедите” в групата VW и по-високите цени при Ауди с около 20%, които са свързани именно с нивото на моделите, настройките на елементите и имиджа. Цената на показания 1,5 TFSI, означен по новата система на Ауди като 35 TFSI, e около 60 000 лв.

Окачването е с четири носача на задния мост за версиите с мощност от 150 к.с. и има спортно-балансиран характер. По желание на клиента се предлага и окачване с адаптивно регулиране на амортисьорите, което същевременно снишава каросерията с 10 милиметра по-близо до пътя. При избор на този вариант всеки от амортисьорите автоматично се настройва спрямо състоянието на настилката, ситуацията на пътя и избрания от системата Audi drive select режим.

Спортното окачване е серийно при наличие на екстериор S line и опция при останалите варианти

Акцентът при него напълно очаквано е поставен най-вече върху динамиката. Благодарение на по-твърдата настройка на амортисьорите и пружините, както и на намаляването на клиренса, компактният модел не само лежи по-близо до пътя, но и предлага по-пряк контакт с пътя.

При всички случаи, макар моделът да е още по-технологичен и впечатляващ, не е загубил функционалност. Багажният обем варира от 380 до 1200 литра. Моделът се предлага с опцията за електрическо задвижване с крак на задния капак.

По време на теста силно впечатление направи новата мега лимузина А8 60 TDI с 435 к.с. мощност с 4-литров дизелов двигател и 48-волтова майлдхибридна система. За него специално сме ви разказвали на сайта ни ClubS1. Не по-малко интересна бе и елегантната лимузина А5 Sportback 40 TDI quattro. Тя също бе представена неотдавна. Освен това е с цена наполовина на голямата лимузина, 190 к.с. и 7-степенна трансмисия S Tronic.