Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новото F10 без KERS

Новото F10 без KERS

49
0

Главният конструктор на Ферари Алдо Коста разкри, че новият болид на Ферари за предстоящия сезон във Формула 1 F10 няма да използва изобщо система за генериране на енергия KERS.

Правилата за новия шампионат позволяват използването на KERS и то с добавяне на 160, а не на 80 к.с., както през миналия сезон. Но в Маранело, в крайна сметка, са решили да се откажат от системата за сметка на аеродинамиката и развитието на колата по отношение на по-ниската консумация на гориво и здравината й.

Шефът на тима Стефано Доменикали разкри още, че проектът е стартирал още миналата пролет и през лятото е било взето трудното решение цялото внимание да се насочи към него, вместо да се развива старата кола.

Сега усилията би трябвало да дадат отлични резултати, защото по болида е работено 9 месеца.

Още за първото състезание в Бахрейн F10 ще е различен от представения днес като аеродинамични компоненти. Горният елемент на предното крило пък ще може да се повдига вече на 10 градуса, а не 6, както бе през 2009 г.

Макар кокпитът да не е променен, носът е напълно нов, без кил, а окачването е ново според изискванията на по-тесните и твърди предни гуми, които Бриджстоун ще предоставя през 2010 г.

Носът има близка форма до използвания в тестовете в петъчните дни с освобождаване на потока в средата.

Двигателят, към който вече няма ограничение за оборотите и броя на използваните агрегати, е разработен съвместно с Шел. Завърналият се от Тойота специалист по агрегатите Лука Марморини разясни, че това е ключов момент за предстоящата състезателна година.

Консумацията [на гориво] ще е най-важният процес през новия сезон – каза той. – Стартирането с малко по-лека кола при по-ниска консумация ще е от ключове значение.

Фернандо Алонсо, видимо щастлив от първото си представяне като пилот на Ферари, заяви, че за пилотите пък ще е много трудно да се адаптират от напълно празната кола в квалификациите към болид пълен с гориво, който ще е с 5 секунди по-бавен в първите обиколки на състезанието.