Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Новото поколение F1 болиди ще разполага със специална система, подобна на KERS

Новото поколение F1 болиди ще разполага със специална система, подобна на KERS

4090
0
F1 болиди
снимка, Пирели

От 2026 г. F1 планира да се върне към използването на кратка допълнителна мощност, подобна на KERS. Шампионатът ще  разреши функцията за използване на високоскоростен режим в картата на силовите агрегати за разгръщане на енергия.

По-рано стана ясно, че мощността на 1.6-литровия V6 двигател с вътрешно горене с турбокомпресор е намалена от 550-560 kW на 400 kW (535 к.с.). Същевременно мощността на батерията ще скочи от 150 kW на 350 kW (470 к.с.), за да замени тази загуба на мощност. Това се случва въпреки премахването на MGU-H

Последният проект на правилника за силовите агрегати за 2026 г. беше представен от ФИА. Той съдържа някои нови функционалности за по-мощната хибридна система, които да помогнат за подобряване на състезанията колело до колело.

Подробностите за такава система все още не бяха официално обявени. Макар че последният проект на правилника не обхваща всичко, член 5.4.8 поставя част от рамката.

Първата част на член 5.4.8 създава траектория за разгръщане на енергията от хибридната система ERS-K до 345 км/ч (215 мили в час). Втората част обхваща това, което ФИА нарича „режим на управление“. При него пилотът ще може да използва допълнителна мощност, за да запълни енергията, създадена от пътя на плъзгане. Така трябва да се осигури допълнително ускорение до скорост от порядъка на 355 км/ч.

Тази вторична функция ще осигури по-стратегически аспект на използването на електрическа енергия. Тя ще изисква от водача да вземе решение дали и кога да я използва.

Тази концепцията е подобна на системата KERS, която F1 използваше в периода 2009-2013 г. Тогава пилотите можеха да използват разпределената енергия за атака, защита или за подобряване на времето за обиколка.

От 2026 г. ще се разчита повече на хибридния аспект на задвижващия агрегат. Това означава, че пилотите няма винаги да имат възможност да използват функцията „override“. Ако го направят, може да рискуват да се поставят в енергиен дефицит при нормални условия на разгръщане по-нататък по време на обиколката или през следващите няколко обиколки

Борбата колело до колело ще бъде само един от аспектите на това как тази нова система ще бъде използвана от пилотите и техните инженери. Всички те се стремят да извлекат най-доброто от автомобила по време на обиколка по време на битките и по време на цялата състезателна дистанция.

През 2026 г. F1 ще въведе и нови правила за шаситата, за да  направи автомобилите по-леки с поне 40 кг. Новите болиди също така ще бъдат по-къси. Междуосието вероятно ще бъде намалено на 3400 мм от сегашните 3600 мм. Автомобилите също така ще бъдат по-тесни с 10 см.

Друга съществена промяна в сравнение с настоящите автомобили ще бъде добавянето на допълнително подвижно аеропритискане. Това ще помогне за намаляване на съпротивлението на правите.