От Иван Тенчев,
Снимки: Николай Стоянов и Тойота
Графики: Джорджо Пиола
Тойота започна третия си сезон във Формула 1 тази година с амбицията да се доближи малко по малко до очакваното за компанията ниво.
Още в първите състезания обаче ясно се видя, че автомобилът на Густав Брунер TF104 не е достатъчно добър, не е лек за каране и не стои на трасето.
Пристигналият от Рено нов шеф за шаситата Майк Гаскойн се зае бързо да пооправи проблемите. На Имола каза, че противно на много писания най-големия проблем на колата не е толкова по-високия център на тежестта, а формата – аеродинамиката и това е върху което работи. Дотогавашният шеф на аеро отдела Рене Хилхорст си замина, а Гаскойн направи план за бързи промени. TF104 се държеше особено лошо на писти, изискващи големи сили на прилепяне, но по стечение на обстоятелствата тима вземе най-много точки в Монте Карло.
Друг голям проблем бе работата върху бордюрите. Колите отскачаха като топки по тях губеха контакт и скорост.
В продължение на месеци Майк, когото наричат “Мистър Фикс”, разработваше възможни варианти без да се променя напълно колата и видяхме всичко почти в окончателен вид на Хокенхайм. На Херес бяха изпитани всички компоненти, но със старите профили. В Унгария и Белгия, колата вече бе в напълно завършен вид и загатна потенциал.
Наблюдавах внимателно промените и говорих с Майк Гаскойн отново, защото наистина Тойота има огромен ресурс. Той обясни, че колата не е променена като дименсии и обща конфигурация. Не било възможно за толкова малко време. Но кокпитът е олекотен с почти 12 кг., и е минал отново тестовете на …