Иван Тенчев, Ред Бул Ринг. Пилотът на Макларън Ландо Норис обясни днес на пистата Ред Бул Ринг в Австрия, че трудно може да очакваме от него и екипа от Уокинг подвизи като супер обиколката на тази писта в края на състезанието през 2020 г. с качването му на подиума. Британецът е с отлични резултати тук и в малките формули, но сега смята, че едва ли ще има нужната скорост, за да се пребори за подобен резултат. Новото плитко крило даде добър резултат на Силвърстоун, но той смята, че скоростта им на правите не е достатъчна, а това е супер важен фактор в Австрия.
„Нека се изразя така: все още имаме някои слабости“, заяви Норис
„Има различни други неща, които създават твърде голямо челно съпротивление. Крилото определено помага, но тук има и много високоскоростни завои, на които се нуждаете от повече притискане. Подобно е на Силвърстоун. Там имахме определено приличен уикенд без практически никакви подобрения. Това, което постигнахме на Силвърстоун с добри настройки, обаче беше нещо много малко. Не беше нещо, което наистина да ни спечели повече от вероятно една десета. Надяваме се, че колата може да работи по подобен начин и тук – да имаме прилична висока скорост и да сме на добра позиция в средата на колоната. За разлика от предишни години нямаме силни оръжия като скорост на правите, но се надявам да се справим.“
Норис каза още, че той самият обича най-много бързите завои, а на пистата в Австрия има доста добри криви във втория сектор. Неговото минаване там плюс добрата скорост на Макларън на правите осигурявали добрите резултати.
„Това е писта, на която съм карал в продължение на години“, заяви още Ландо на своя първи брифинг за уикенда в моторхоума на Макларън. „Това е писта, която просто познавам добре, както вероятно предполагам повечето други пилоти. Една от моите силни страни са високоскоростните завои. Така че когато става въпрос не толкова за завой 6, а след това за завой 7, втория ляв, с качването на бордюрите обикновено получаваме приличен сбор в обиколката. Но колата като цяло трябва да е добра, за да имате добър резултат. ОК, все пак можем да се опитаме да измъкнем нещо от бавните завои или нещо подобно, но всъщност не очаквам да се представим така добре както в предишни години.“
Норис обясни и че си помагат с Даниел Рикиардо в това да оправят колата на Макларън този сезон. Ландо напълно разбирал защо австралиецът се чувства изгубен на моменти
„През цялото време гледаме данните на другия и постоянно си задаваме въпроси“, разказа Ландо. „Това не е нещо, което вероятно ще искаш да правиш, ако отборът е във водещата група. Но ние си помагаме с каквото можем. Той пробва много неща, които аз използвам за моето каране или настройки. Но често моите усещания не съвпадат с неговите. Той чувства колата по различен начин. Караме малко по-различно. Аз нямам нищо против малко нестабилност (отзад) и натискам предницата. Той иска малко по-стабилна кола като цяло и може да се справи по-добре с известно недозавиване. Но никак не е толкова лесно, колкото просто да кажете „Аз правя това, ти върши това.“
Норис добави, че като цяло колитe на Макларън през последните години са доста трудни за каране и настройване.
„Мисля, че характеристиките на нашите болиди през последните няколко години – и дори Карлос [Сайнц] го каза – са доста специфични и уникални“, заяви още британецът. „Някои от стиловете на управление, от които се нуждаете, не приличат на тези, които имат други и трябва да се адаптираме доста.“
He’s not as scary as he looks, we promise. 😅 @LandoNorris #McLarenUnboxed pic.twitter.com/eog9Boz5lO
— McLaren (@McLarenF1) July 7, 2022