Купонът в Ред Бул вече вървеше, докато шефовете на отбора даваха интервюта след финала на Гран при на Великобритания – победата на Марк Уебър на Силвърстоун и третото място на съотборника му Себастиан Фетел зарадваха изключително много екипа.
– Стратегията определено бе критична, като ние обърнахме състезанието спрямо Фернандо [Алонсо]. Бяха с различни гуми и Марк накара всичко да проработи. Страхотен резултат за отбора – първи и трети. Това е нещо много специално и за всички останали, които работят във фабриката ни съвсем близо. Отдадеността на хората ни е феноменална и тя ни позволява да постигаме подобни великолепни резултати – коментира шефът на тима Кристиан Хорнер, докато Деймън Хил и Джони Хърбърт се шегуваха с него, че партито тази вечер ще е в неговия дом.
Техническият директор на Ред Бул Ейдриан Нюи от своя страна направи доста обстоен анализ на целия уикенд на шампионите.
– Изкарахме сложен ден в петък при онези трудни условия. Направихме няколко промени по колите в събота и мисля че ги подобрихме, но все още бе много трудно да разберем къде сме. Ситуацията на Силвърстоун обаче някак си се оправи за състезанието. Имахме малко каране на сухо в третата тренировка и днес ключовото решение бе с кои гума да стартираме. Фернандо тръгна с хард за разлика от нас, но в течение на стинтовете вече стана ясно коя е по-бързата смес в серия от обиколки. Опитът и надграждането през сезона досега доведоха до такова информирано решение – заяви конструкторът.
Той призна, че вчерашната квалификация е била доста трудна за отбора, но Уебър е успял да свърши възможно най-добре поставените му задачи.
– Да си на пистата в правилния момент с правилните гуми звучи винаги по-лесно, отколкото е в действителност, но Марк го направи в Q3. Днес трябваше е достатъчно близо до Фернандо, за да се бори накрая и точно това стори. Сезонът е изключително труден за каквито и да са предвиждания – в Бахрейн вървяхме чудесно, а още в следващия старт в Испания положението не бе такова. През цялото време става дума за комбинация от фактори. Развитието е важно, но се променят и други неща. Гумите например са достатъчно постоянни, няма особени вариации, но са доста сложни за работа с толкова малък работен прозорец – каза още Нюи.
Рейс инженерът на Уебър Киарон Пилбийм определи състезанието на австралиеца като брилянтно и много контролирано.
– Марк натискаше достатъчно, за да стигне безпроблемно до финала. Трябва да си внимателен с гумите, защото поведението им се влошава наистина внезапно. С течение на уикенда ставахме все по-силни и сега сме тук. Огромни усилия се влагат, така че победата е нещо наистина много специално – добави той.