Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюи няма намерение да се пенсионира

Нюи няма намерение да се пенсионира

983
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Ейдриън Нюи няма намерение да се пенсионира. Легендарният британски дизайнер заяви, че иска да работи в F1 и Ред Бул още няколко години и не възнамерява да се оттегля от спорта в най-скоро време.

Нюи отбеляза своя 65-ти рожден ден преди няколко дни. Британец е един от най-популярните инженери в света на F1 и има повече от 30-годишен стаж в този спорт.

През годините Нюи е работил в отбори като Лейтън Хаус, Уилямс и Макларън. Именно негова е заслугата за успехите на пилоти като Ален Прост, Деймън Хил и Мика Хакинен.

В началото на 2006 г. британският дизайнер преминава в Ред Бул. Той е главният „виновник“ за доминацията на Себастиан Фетел в периода 2010-2013 г. Германецът спечели четири поредни световни първенства и много победи. Така Фетел се превърна в един от най-успешните пилоти в историята на F1

Ред Бул доминира в спорта и след влизането на последните технически правила през 2022 г. Оттогава тимът от Милтън Кийнс спечели почти всички стартове в шампионата. Тази година Ред Бул триумфира в 21 от общо 22 старта. В 19 от тях на върха бе Макс Верстапен, а в останалите- Серхио Перес.

Нюи остава част от Ред Бул, макар че е бил изкушаван от други отбори. Легендарният дизайнер разкри, че няколко пъти е получавал оферти от Ферари. В крайна сметка обаче той продължава да работи в Милтън Кийнс и да ръководи техническия отдел на тима.

В момента 65-годишният инженер участва много по-малко в ежедневната работа по дизайна на колите на Ред Бул отколкото преди и има свобода да се занимава с други проекти. Въпреки това Нюи продължава да бъде ключов фактор за успехите на Ред Бул Рейсинг. Наскоро той каза, че няма намерение да напуска F1. Доказателство за това бе новият договор, който той подписа по-рано тази година.

„Харесва ми да бъда част от Ред Бул. Когато се присъединих към Уилямс и Макларън, тогава те бяха два страхотни отбора, които бяха спечелили състезания и шампионати далеч преди аз да пристигна. Затова от инфраструктурна гледна точка се изискваше много малко“, сподели Нюи.

„Наистина се надявах да се опитам да внеса малко принос от страна на дизайна. Нека се има предвид, че това наистина беше причината, поради която се присъединих към Ред Бул. Това си беше малко рисковано за кариерата ми по онова време. Аз обаче исках отново да участвам в развитието на отбора от самото начало“, каза още британецът.

„На практика аз участвах още в създаването на тима заедно с Кристиан и Хелмут [Марко]. Ние развивахме отбора. Честно казано, защо бих искал да се откажа от това?“

Нюи разкри, че през 2014 г. е бил единственият момент, в който наистина е обмислял да си тръгне от Ред Бул. Тогава австрийският тим направи крачка назад заради проблемния двигател на Рено. В същото време Мерцедес започна да доминира в спорта благодарение на по-добрия силов агрегат, интегриран перфектно в шасито

„Единственият път, когато се доближих до това, беше през 2014 г. и то поради съвсем други причини. Много просто- по това време имахме задвижващ агрегат, който не се представяше добре. Разбира се, такива неща се случват: обясни Нюи.

„Като че ли нямаше огромно желание от страна на производителя на най-високо ниво – не от момчетата [във фабриката], а от най-високо ниво – да се вложат инвестиции, за да се промени ситуацията.

„Кaкто всички знаем, за да спечелиш шампионата, трябва да имаш трите ключови фактора – пилот, шаси и двигател – и ако едно от тези неща не е ниво, няма как да спечелиш“, заключи Ейдриън Нюи.