Ейдриън Нюи вярва, че изходът от тазгодишната ожесточена битка между Ред Бул и Ферари ще се реши не само от състезанието за развитие във Формула 1, но и от това как всеки отбор управлява лимита на разходите си спрямо циклите на обновяване.
Отборът на Ред Бул имаше перфектен уикенд на пистата Имола. В него австрийците записаха двойна победа и изпревариха Ферари с 38 точки. Това върна екипа от Милтън Кийнс на правилния път както в класирането при конструкторите, така и в шампионата на пилотите. Сега Макс Верстапен вече изостава от лидера Шарл Льоклер с 27 точки.
След началото на сезон 2022 в F1, Ферари и Ред Бул са в собствена лига и окупираха челото на колоната. Миналата година ситуацията не бе коренно различна. Единствената разлика бе присъствието на Мерцедес вместо Ферари. Екипът от Брали водеше битка с Верстапен и Перес. Борбата между двата отбора продължи до финала в Абу Даби. Сега германският тим има много проблеми с новия болид W13. Поради тази причина Сребърните стрели се намират по-близо до средата на колоната.
Запитан в подкаста F1 Nation, дали Ред Бул вече разполагал с по-добър автомобил от Скудерията, Нюи отговори следното:
„Да, на Имола бяхме по-бързи. Но в Мелбърн явно не беше точно така„.
„Мисля, че между борбата ни с Ферари ще бъде като тази с Мерцедес през миналата година“, добави легендарният дизайнер на Формула 1.
„Някои от трасетата ще са благоприятни за един автомобил, а други- на друг. Толкова е трудно да се правят прогнози.“
Отборите от Формула 1 са единодушни, че развитието ще играе решаваща роля при определянето на стартовата решетка в следващите състезания.
Нюи се съгласи с това, но добави, че ограниченията на разходите, продиктувани от наложения от F1 бюджетен лимит, или по-скоро начинът, по който те ще бъдат управлявани, ще се окажат също толкова важни.
„Развитието със сигурност е важно, но другият важен фактор тази година е таванът на разходите„, каза той.
„Трябва да се развиваме в рамките на ограниченията, така че може би правим избори за неща, които можехме да въведем преди, да изчакаме малко повече. Не можем да си позволим да правим това, което се случи миналата година или през изминалите сезони Тогава имаше нови компоненти във всяко състезание. Разработките и горната граница на разходите ще решат битката за титлата във Формула 1.“
Нюи бе обявен за един от най-великите дизайнери в историята на спорта. Според мнозина той е човекът, който може да си представи как въздухът тече около автомобила. Въпреки дългогодишния си опит, британецът каза, че все още е запален по F1, както в първите си дни.
„Обичам дизайна и инженерството„, казва той. „Това е състезание за дизайн и конкуренция. Почти няма друг вид спорт, в който да има такава комбинация между човека и машината“, завърши Ейдриън Нюи.
Pole ✔️ Win ✔️ Fastest Lap ✔️ Lead Every Lap ✔️ 𝗚𝗥𝗔𝗡𝗗𝗦𝗟𝗔𝗠 number 2 for @Max33Verstappen 🤘 pic.twitter.com/UNJgIzKW74
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) April 26, 2022