Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Двоен триумф на Ред Бул на Имола – Верстапен пръв, Льоклер шести...

Двоен триумф на Ред Бул на Имола – Верстапен пръв, Льоклер шести след грешка и завъртане

5100
0
Макс Верстапен
снимка: Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели Гран при на Емилия Романя, а успехът бе двоен за тима на Ред Бул с второто място на Серхио Перес. Трети се класира Ландо Норис (Макларън). Шарл Льоклер вървеше на тази позиция, но излетя след своя грешка и трябваше да наваксва след смяна на нос.

Около час преди старта спря да вали и до началото на състезанието пистата дори започна да просъхва. Всички сложиха интермедии за потеглянето. В загряващата обиколка се видя, че има вода по трасето, която се разпрашаваше във въздуха при преминаването на болидите. На Пиер Гасли му казаха по радиото, че след 20-25 минути се очаква отново да завали.

На старта Макс Верстапен потегли чиста, а Серхио Перес изпревари Шарл Льоклер. Пилотът на Ферари загуби позиция и от Ландо Норис, а точно зад тях имаше удар между Даниел Рикиардо и Карлос Сайнц, които излетяха от пистата

Испанецът остана в чакъла, докато пилотът на Макларън се върна на трасето. Кола за сигурност излезе на Имола.

Джордж Ръсел бе спечелил пет места на старта и бе шести в колоната. Рикиардо мина през бокса и сложи нови интермедии. Льоклер се обади по радиото, че пистата изсъхва бързо.

Сейфти карът се прибра в края на 4-ата от общо 63 обиколки. Тогава поредното съобщение за дъжд до 20 минути бе отправено към Себастиан Фетел. При рестарта редът се запази Верстапен, Перес, Норис, Льоклер, Кевин Магнусен, Ръсел, Валтери Ботас, Фетел, Юки Цунода, Ланс Строл.

Надпреварата приключи за Фернандо Алонсо в седмата обиколка. Почти цялата дясна кутия за радиаторите се разпадна на пистата и от Алпин го прибраха в бокса. Тимът съобщи, че повредата е от първата обиколка на състезанието. Подобен инцидент се случи и с Естебан Окон по време на предсезонните тестове. На Имола Алонсо бе подпрян от Мик Шумахер, който се опитваше в началото да избегне инцидента на Рикиардо и Сайнц.

В осмия тур Льоклер изпревари Норис. Ръсел пък притискаше упорито Магнусен. На Перес и Фетел бе съобщено, че им прегрява предна дясна гума. Ръсел атакува в 12-ата обиколка, Магнусен си върна петото място след това. Ботас се залепи за двамата, докато англичанинът не се отказа и в края на тура излезе пред пилота на Хаас. След обиколка и половина и Ботас изпревари Магнусен.

„Определено се пързалям все повече“, каза по радиото Верстапен

Според нидерландеца условията дори отиваха към подходящи за гуми за суха писта.

В 17-ата обиколка Рикиардо пръв сложи сликове – медиум. От Мерцедес попитаха Хамилтън какво мисли за гуми за сухо и седемкратният световен шампион каза, че според него е твърде рано. Ръсел и Хамилтън сториха същото. От Ред Бул извикаха и Верстапен.

От Ферари реагираха и Льоклер също бе в пита. При връщането им на пистата Верстапен бе начело. Шарл се оказа пред Перес, но мексиканският пилот го задмина почти веднага. Авансът на Верстапен бе малко на 7 секунди. Льоклер бе на половин секунда зад Серхио. Следваше Норис през Ръсел, Ботас, Фетел, Магнусен, Цунода, Строл, Окон. Рейс контролът разследваше начина, по който от Алпин пуснаха французина след бокса му и той едва не удари Хамилтън. В 22-ия тур Льоклер се залепи за Перес.

5 секунди бе наказанието за Окон.

Льоклер настояваше рейс контролът да разреши използването на DRS. От Ферари му казаха, че вече са питали за това. Мик Шумахер пък се изпързаля през тревата и напряко през пистата.

В 30-ия тур Верстапен бе на почти 10 сек пред Перес. Льоклер изостана на малко над секунда от мексиканския пилот. Норис бе далеч назад – на 14,5 сек зад пилота на Ферари

Използването на DRS бе разрешено чак в 34-ия тур. Албон, Гасли и Хамилтън водеха битка за 12-ото място, като пилотите на Алфа Таури и Мерцедес отваряха задното крило почти едновременно. В челото Верстапен даде нов най-бърз тур, а Рикиардо бе направил по-рано още един пит за гуми хард.

В 41-ия от 63 тура Верстапен затвори Хамилтън с обиколка. Преднината му спрямо Перес бе 11,8 сек. Льоклер вървеше на 2,3 сек зад мексиканския пилот на Ред Бул. Следваха Норис, Ръсел, Ботас, Фетел, Магнусен, Цунода, Строл.

В 50-ата от 63 обиколки Шарл Льоклер влезе в бокса и сложи гуми софт. Излезе до Норис и пилотът на Макларън се измъкна пред него. Перес направи същото като пилота на Ферари и взе софт. Льоклер бързо изпревари Норис. Верстапен бе в пита в 52-ия тур, като и той сложи най-меките гуми.

„Мисля, че трябваше да сложим медиум“, каза Льоклер по радиото, залепвайки се за Перес.

В 54-ата обиколка Льоклер сбърка и излетя от пистата на Варианте Алта

„Добре ли е колата?“, попитаха от Ферари.

Льоклер мина през бокса, където му смениха носа и сложи гуми медиум. След връщането на пистата бе девети и получи съобщение от бокса, че може да натиска.

Льоклер бе седми в 59-ата обиколка, а Ботас атакуваше Ръсел. Джордж получи съобщение, че ще има лек дъжд в последните две обиколки.

До финала така и не заваля. Верстапен спечели, следван от съотборника си, а Норис и Макларън взеха подиум. Льоклер стигна до финала шести – зад Ръсел и Ботас. Топ 10 допълниха Цунода, Фетел, Магнусен и Строл.