Колкото гладко вървяха нещата в Ред Бул през миналата година, толкова сериозни са затрудненията сега. След като около състезанието във Валенсия се очерта леко предимство за RB8 пред съперниците, нещата се преобърнаха много бързо. Заради технически проблем Фетел отпадна от Гран при на Европа, а победата спечели Фернандо Алонсо. На Хокенхайм пък шампионът от последните две години бе наказан за неправилно изпреварване, а преди Гран при на Унгария регламента бе променен в ущърб на Ред Бул.
Така за разлика от разходката през миналата година, сега Фетел е принуден да догонва Фернандо Алонсо, който успя да се измъкне пред преследвачите си. За Ейдриян Нюи това развитие на нещата е всичко друго, но не и изненадващо.
„Нещата за момента вървят по начина, по които се страхувахме, че ще се развият още преди началото на сезона“, обясни Нюи пред Аутоспорт. Според него главната причина за намаляването на силата на отбора е забраната на обдухваните дифузьори, които в Ред Бул бяха развити почти до съвършенство.
„Използвахме много добре обдухваните дифузьори, но след забраната им, както и със забраната на гъвкъвостта на предното крило бяхме засегнати доста силно. Може би значително по-силно от останалите, защото ние ползвахме тези решения доста по-дълго време. Трябваше ни известно време, за да разберем какво трябва да направим, за да решим проблемите си след премахването на тази система.
Преди Гран при на Унгария последва и промяна в регламента, свързана с картите за управление на двигателите. Според коментарите вътре в отбора обаче това не е повлияло особено много. Марк Уебър дори с усмивка заяви, че разликата ще е „0,001 секунди“.
Според Нюи обаче това не е съвсем така. За Гран при на Белгия, която е на 2 септември тимът ще има доста нови елементи в болида и отново ще има промени в картите за управление на двигателите Рено, след като ФИА изясни и този аспект от правилата преди последната Гран при на Унгария.
„Работехме с Рено и изведнъж се изправихме пред изясняване на правилата, което имаше различно интерпретиране от онова, в което ние оперираме. Затова трябваше да се върнем и да погледнем отново към темата.“
Специален материал за картите на двигателите Рено в Ред Бул може да откриете в новия брой на ClubS1.