Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Нюй: RB5 бе основополагащ автомобил за успехите ни

Нюй: RB5 бе основополагащ автомобил за успехите ни

60
0
бокс,Ейдриан Нюи,механици,пит,Ред Бул

Ред Бул RB7 има шанса да се утвърди като кола номер 1 за сезон 2011. Благодарение на този автомобил Себастиян Фетел е на път да стане най-младият двукратен световен шампион. В класирането при конструкторите преднината също е значителна. Излязлата изпод „перото“ на Ейдриян Нюй конструкция крие много тайни в себе си, но нейния създател едва ли желае да навлиза в подробности за тях. Още повече, че детайли от този автомобил бяха разглеждани с голям интерес от съперниците.

Нюй със сигурност не желае да разкрива картите си, но дава отправна точка, защото неговите коли се представят по този начин през този и миналия сезон. Това е, защото той използва базисна концепция, заложена още в RB5.

„Това бе първата кола от една нова генерация“, разказва Нюй, гледайки назад. „Върху тази конструкция най-лесно можеше да реагираме върху промените в правилата за аеродинамиката. Защото ставаше дума за най-големите новости, от въвеждането на плоския под през 1983 г. насам.“

Идеите на Нюй промениха тотално мястото на екипа в класирането, превръщайки го от средняк в топ отбор. Така след като основите бяха поставени геният извади нови аса от ръкава си.

„RB6 бе изцяло изградено около двойния дифузьор“, продължава Нюй. „Тогава дискутирахме, дали ще можем да използваме архитектура на задното окачване тип pullrod. Това и направихме, защото познавахме работата му от преди и останахме доволни от работата на колата в последствие.“

Връщане към архитектура тип pushrod не е стояло на дневен ред, въпреки промяната на правилата относно дифузьорите.

„За таз годишната кола винаги сме смятали да използваме pullrod.“

Много повече работа англичанинът е положил върху скоростите и завръщането на системата KERS. А именно това бе един от основните проблеми за екипа в началото на годината.

„Целият проблем дойде от това, че се опитахме да развием наша си система. Тя е базирана на тази, която Рено използва през 2009 г. и която бе разработена от Манети Марели. Пробвахме я в предсезонните тестове, но после решихме, че няма да я използваме в състезанията. От тогава всички развиват от тази база, но в други други посоки. Развитието на системата определено не е сред силните ни страни. Това е така, защото бяхме доста агресивни в компактността на пакета ни. Решихме, че това е по-добрия вариант, въпреки че имахме известни проблеми с високите температури (Нюй имаше подобни проблеми и в Макларън).
Много повече трудности ни създаваше това, че нямахме никакъв опит в тази област.“

Според Нюй, Ред Бул не е имал никакво предимство от смяната на доставчика на гуми.

„Ферари изглежда работят много меко с гумите, по-меко дори от нас. Мисля че доброто ни темпо се дължи повече на целия пакет. Но като цяло не смятам, че идването на Пирели по някакъв начин промени статуквото.“