20,832 км, 73 завоя, спускания и качвания – Нюрбургринг-Нордшлайфе е уникална писта. Затова и Фолксваген я избра за следващия опит за рекорд на напълно електрическия си автомобил ID.R. Най-добър тур на това трасе е забележително постижение и стои чудесно в биографията на който и да е модел, независимо дали е спортен или сериен. Настоящият рекорд за електрическа кола е 6:45.90 мин. Той бе даден от британския пилот Питър Дъмбрек с NIO EP9 през 2017 г.
Зад волана на ID.R отново ще е Ромен Дюма. Французинът има четири победи в 24 часа на Нюрбургринг. Може да се каже, че е направо експерт по отношение на трасето.
„Нюрбургринг-Нордшлайфе е любимата ми писта”, споделя Дюма
„Натрупал съм хиляди километри на нея и настръхвам всеки път, когато тръгна да излизам от питлейна в началото на сесия. Преминаването с ID.R на исторически участъци като Флюгплац, Карусел и т.н. е нещо много специално, тъй като този автомобил на практика не издава звук.”
„We have learned a lot of things during the first test and today we have three hours to try different options.“ (FX Demaison) #IDR #JustElectric #eMobility #Nordschleife #challengeacceptID #VWID3 @volkswagen @nuerburgring pic.twitter.com/dGNpoMdYlI
— VolkswagenMotorsport (@volkswagenms) May 10, 2019
Трикратният световен шампион във Формула 1 Джеки Стюарт има три победи в Гран при на Германия на Нордшлайфе – през 1968, 1971 и 1973 г. Той дава на трасето името „Зеления ад”. Дори в наши дни пилотите трябва да подхождат внимателно и с респект към всяка обиколка там.
„Едно от ключовите места за добро време в тура е Флюгплац. Трябва да преминеш с висока скорост през комбинацията от изкачване и десен завой, защото след това има дълга секция, която се преминава на пълна газ. Там може да се спечели много време”, обяснява 41-годишният пилот.
Според Дюма преминаването на Флюгплац е особено сложно със спортен прототип като ID.R
„Аеродинамиката на този автомобил в много голяма степен зависи от въздушния поток под пода му.”
Една от най-изумителните части от Нюрбургринг-Нордшлайфе е Карачиола-Карусел. Тази секция е кръстен на легендарния пилот Рудолф Карачиола.
„В наши дни няма подобен стръмен завой по другите трасета. Това е едно от най-бавните места на Нордшлайфе. За съжаление тук пистата е твърде неравна и се опитвам да остана в по-гладката част, от външната страна. ID.R се движи на толкова малко разстояние от настилката, че рискът от удар на предното крило е твърде голям”, споделя Дюма.
Друга ключова точка е Дьотингер Хьое – трикилометрова права в края на конфигурацията
Системата за задвижване на колата е създадена така, че пилотът да разполага с достатъчно мощност точно там за последния спринт към финала.
„На Дьотингер Хьое ми е нужна сериозна инерция. А за да я постигна, трябва да намеря идеалната траектория през двойния десен преди правата – Галгенкопф. Трябва ти голяма решимост да не натиснеш спирачките там, когато си в автомобил като ID.R”, допълва пилотът, който може да достигне средна скорост от над 185 км/ч в обиколката.
The test on the Nordschleife is rollin‘. #IDR #JustElectric #eMobility #Nordschleife #challengeacceptID #VWID3 @volkswagen @nuerburgring pic.twitter.com/ashqX7HTv7
— VolkswagenMotorsport (@volkswagenms) May 10, 2019