Начало Избрани Нювил поведе преди финалния ден на рали Акрополис

Нювил поведе преди финалния ден на рали Акрополис

267
0
Тиери Нювил, Хюндай
Тиери Нювил, снимка Хюндай

Тиери Нювил поведе преди финалния ден на рали Акрополис. Пилотът на Хюндай оцеля в поредната касапница, която предложи този състезание. Нювил има аванс от 53.7сек. спрямо съотборника си Дани Сордо. Трети на повече от минута спрямо лидера се намира Себастиен Ожие с Тойота.

Рали Акрополис е 10-кръг за сезон 2024 в световния рали шампионат (WRC). Състезанието се провежда на територията на Гърция. Екипажите ще изминат общо 15 етапа с обща дължина 306.53 км по трудните чакълени пътища в страната от Югоизточна Европа. Събитието е още известно като „Ралито на боговете“

Днес се проведоха още шест специални етапа от рали Акрополис. Повечето от тях отново бяха по тежките чакълени пътища в Гърция. Последният от тях (SS12) се проведе на асфалт.

Танак започна деня като лидер. Естонецът беше най-бърз през вчерашния ден и нямаше никакви проблеми. За нещастие, той стана първата жертва на бруталните етапи през днешния ден. взе своето в началото на съботния ден. Танак беше принуден да спре пъти в рамките на 10 километра, за да смени спукани гуми на Пирели. Така той загуби повече от три минути и отпадна от борбата за победата.

Проблемите на Танак позволиха на Сордо да поведе, следван от Нювил. Радостта на испанеца обаче беше твърде кратка. Подобно на своите колеги, той също пострада от тежките етапи на рали Акрополис. Сблъсък със скала причини спукване на задна гума, което отне около 50 сек. и за миг унищожи предимството му.

Проблемите на Танак и Сордо позволиха на Нювил да поведе в рали Акрополис. Белгиецът успя да оцелее в касапницата през днешния ден. Внимателно спазвайки темпото и пестейки гумите, той завърши деня с преднина от 54.9 сек. пред Сордо. Най-близкият съперник на Ньовил в шампионата Себастиен Ожие се движи трети с изоставане от повече от 1 мин. спрямо Нювил

Нювил и неговият навигатор Мартин Видаеге са на път да увеличат преднината си в шампионата, която в началото на ралито беше 27 точки спрямо Ожие.

„Остава още един ден, така че в момента все още няма заключение“, настоява Нювил. „Трябва да видим къде ще завършим утре, това е единственото, което има значение.“

„Досега имахме много добро управление на нашето рали. Въпреки някои проблеми в петък, не се случи нищо сериозно. От самото начало подходът ни беше да внимаваме с автомобила, когато това е необходимо. Някак си се справихме. Опитах се да адаптирам малко стила си на шофиране в коловозите и да не поставям автомобила прекалено настрани с риск да се ударя в камъни. Това е единственото, което можеш да направиш тук.“

„Тук е пълна лотария и не знаем какво ще се случи. Утре трябва да видим какво ще е времето и колко здраво трябва да караме за допълнителните точки. Има много неща, с които все още трябва да се справим“, добави пилотът на Хюндай.

Четвъртото място е заето от Танак. Естонецът мина едно място напред заради инцидента на Грегоар Мюнстер (М-Спорт Форд). Следващите места са заети от представителите на WRC2 Сами Паяри (Тойота), Роберт Виверс (Шкода), Йоан Росел (Ситроен), Кайетан Кайетанович (Шкода), Георг Линаме (Тойота) и Фабрицио Салдивар с Шкода.