Себастиен Ожие води в края на първия ден от рали Великобритания с 37,3 сек аванс пред От Танак. Трети е Тиери Нювил.
Петъкът бе най-дългият ден от надпреварата, като в него бяха изминати 178 км специални отсечки. Търпеливостта и постоянството бяха ключът към стигането до Дийсайд, като се има предвид че нямаше междинен сервиз. Екипажите трябваше да се справят с мъгла и мокра настилка, което доведе първоначално до проблеми с видимостта и променливото ниво на сцепление.
„Първата отсечка сутринта бе страшно трудна и хлъзгава”, коментира Ожие. „Приоритетът в нея бе да останем цели след преминаването й. След това сцеплението се подобри значително – особено за нас като първа кола по трасето. Смятам, че това обяснява сериозния аванс, който имахме спрямо съперниците до средата на деня.”
„Много съм доволен, че изкарахме петъка. Жалко, че съотборниците ми имаха проблеми. Убеден съм, че отборът ще се справи с тях и утре те ще имат възможност да се борят. Приоритетът ни тук е да вземем титлата при конструкторите – без този фантастичен отбор с Жулиен [Инграсиа] нямаше да сме световни шампиони. Искаме да спечелим в Уелс.”
Танак спечели две отсечки сутринта, но проблем със задно окачване го забави следобед. Във финалната отсечка за деня естонецът спука и гума, което му коства още повече време.
Нювил от своя страна бе изненадан колко време загуби в мъглата в началото на петъка. Той се завъртя в третия етап, но след това поведе борба за място в топ 3.
„Условията са сложни, не можем да си позволим никакво отпускане”, обясни белгиецът. „Следобедът премина значително по-добре, въпреки че отсечките пак бяха мокри и бе лесно да сбъркаш. Сега ще водим страхотна битка. Ще се постарая и утре да завърша деня в топ 3.
Хейдън Падън заема четвъртата позиция, следван от Крис Мийк, Дани Сордо, Мадс Остберг и Яри-Мати Латвала. Топ 10 допълват Стефан Льофебр, който се върна след тежката си катастрофа в Германия и Есапека Лапи.