Пилотите на Форс Индия Естебан Окон и Серхио Перес се класираха седми и осми на грида за Гран при на Азербайджан.
„Беше много силен ден за нас”, отбеляза френският пилот. „Колата работеше добре и бе истинско удоволствие да се кара. Имаме чудесен напредък в подобряване на поведението й и бяхме бързи във всяка сесия в Баку. Днес бяхме четвърти по скорост и определено заслужихме този си резултат. Утре ще имаме голяма възможност, от която трябва да се възползваме максимално. Видяхме миналата година какво се случва при излизане на кола за сигурност, колко инциденти имаше, така че трябва да сме търпеливи и да се пазим от неприятности.”
Перес сподели, че е сравнително доволен от представянето си, но смяташе, че е имал потенциал да е малко по-напред на стартовата решетка.
„Не мисля, че постигнахме оптимален резултат, а и сесията бе много сложна. При толкова жълти флагове и вятър имаше и много грешки. Чак до Q3 не можах да направя чиста бърза обиколка”, обясни мексиканският пилот.
„В състезанието утре ще трябва да си на точното място в правилния момент и да се възползваш от всяка възникнала възможност. Пистата ни пасва и вярвам, че разполагаме с потенциал да напреднем с още няколко позиции. Дни като днешния са страхотна мотивация за целия тим и демонстрират прогреса ни.”
Състезателите на Рено също успяха да се класират в Q3, като Нико Хюлкенберг записа девето време, а съотборникът му Карлос Сайнц бе десети. Нико обаче е с наказание от 5 места назад на грида заради смяна на скоростна кутия и ще отиде 14-и на решетката.
„Сутринта загубихме време и заради това можем да сме доволни, че и двете коли стигнаха Q3. Балансът не е точно такъв, какъвто ми се иска, но понякога просто така се получава. Санкцията за скоростната кутия доста горчи, но трябва да изберем оптимална стратегия и да се борим. Добрата новина е, че тук може да се изпреварва, а ще и има и коли за сигурност”, бе убеден Хюлкенберг.
Сайнц заяви, че квалификацията е била прилична за него, но не успял да направи перфектен първи сектор. Той допълни, че в надпреварата ще се постарае да стартира чисто, а целта му е да в зоната на точките.
The gearbox penalty is pretty bitter in this way, but we need to come back with the best strategy and fight hard. The good news is that you can overtake here and know there will be safety cars, so let’s see what we can do. 🇦🇿 #BakuGP #F1 #RSspirit @RenaultSportF1 pic.twitter.com/3mtdUkkyL0
— Nico Hülkenberg (@HulkHulkenberg) April 28, 2018