Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Облекчение след първите точки за Ферари

Облекчение след първите точки за Ферари

48
0

Огромно натоварване имаше върху екипа на Ферари преди Гран при на Бахрейн. Президентът на компанията Лука ди Монтеземоло специално бе пристигнал на пистата, за да даде стимул на отбора си да се представи по най-добрия начин.

Ако Скудерията не бе записала точки и тук, това щеше да бъде най-лошият старт на сезон в историята на отбора. За щастие на всички обичащи екипа Кими Райконен завърши надпреварата на шеста позиция и по този начин изтри нулата в графата точки при конструкторите.

Така Форс Индия остава единствения отбор без точки.

Все пак не липсваха стряскащи моменти, какъвто бе и контакта между Фелипе Маса и Кими Райконен на първия завой. Маса бе принуден да мине през бокса и да смени предното си крило, а за радост на екипа задната дясна гума на Райконен, която бе докосната от бразилеца остана неприконсовена. Този ранен принудителен стоп на Маса определено съсипа състезанието му и бразилецът се класира едва 14-и.

“Радвам се, че най-накрая успях да взема няколко точки”, констатира Райконен. “Не можем да сме доволни от представянето си като цяло обаче. Достатъчно дълго съм в този спорт, за да се радвам на шесто място.

На всички ни е пределно ясно, че трябва значително да подобрим представянето си. На теория, с новия пакет, които ще получим в Барселона трябва да направим голяма крачка напред. Не знаем обаче, колко големи крачки ще направят и останалите, които също ще получат подобрения в Испания.

Днес използвахме максимума от моментния потенциал на F60, въпреки че при второто спиране имахме малък проблем обтекателя на една от предните гуми, който ни струваше загуба на време. Това вероятно ми струваше и петата позиция, защото ако не се бях забавил щях вероятно да изляза пред Барикело.”

“Състезанието за мен се реши още на старта”, разочарован бе Маса. “Опитах се да се вклиня между Рубенс и Кими, при което предното ми крило се закачи в гумата на съотборника ми. В първият момент не разбрах, какво точно се е случило и затова влязох едва две обиколки по-късно в бокса за смяна на носа.

Направих няколко добри обиколки след спирането си, но после пред мен имаше доста трафик и по този начин надеждите ми да си пробия бързо място напред изчезнаха. Освен това се повреди и системата даващи телеметрична информация на инженерите ми. Така те не можеха да ми помогнат да подобря баланса на колата си. После и KERS започна да не работи оптимално, не работеше добре още на старта.

Неприятно е, че днес изпуснах шанса да спечеля първите си точки за сезона. Надявам се да направим крачка напред в Барселона. Сигурно е, че няма да се предадем и ще се борим да се върнем отново на върха.”

“Днес целта бе да вкараме и двата си болида в точките, задача, която изпълнихме наполовина”, обясни шефът на екипа Стефано Доменикали. “За съжаление състезанието на Фелипе пропадна още на първия завой. Така той изпадна назад в класирането и с много бензин не бе в състояние да поддържа достатъчно добра скорост.

Кими от своя страна пък направи силно състезание и благодарение на него си тръгваме с добри впечатления от уикенда тук. Неговото шесто място е точно отражение на нашата актуална ситуация. Ясно бе, че трябва да се справим с проблемите си относно надеждността. Въпреки това отново имахме проблеми в тази област. Още повече пък трябва да работим и върху представянето и скоростта си.

Трябва да наблегнем върху развитието на колата и то не да се концентрираме само върху така важния двоен дифузьор. Очакваме с нетърпение състезанието в Испания и завръщането ни в Европа. Това състезание ще се окаже ключов момент. С това не искам да кажа, че всичко зависи от представянето ни в Барселона. Ние сме Ферари и ще се борим до момента, в който математиката каже, че вече няма смисъл да се борим.”

“За съжаление състезанието на Фелипе приключи след като докосна Кими”, обясни и Крис Дайър, изпълняващ вече ролята на шеф инженер. “С толкова много бензин на борда скоростта му не бе лоша, но след като попадна в трафик нещата се усложниха и той не можа да използва оптималния потенциал на колата. Той имаше и проблем с телеметрията, което на практика означаваше, че трябва да кара на сляпо.

Кими направи силно състезание и шестото му място показа какво можем да очакваме. Може би дори можеше да се преборим за петата позиция, ако не бяха проблемите при последното му спиране. Важното е, че отбелязахме първите си точки и изтрихме нулата.

Имаме доста работа пред себе си и трябва да се подобрим във всички области, както в надеждността, така и в скоростта.”