Начало Автомобилни новини Обновеното Volvo XC90 запазва двигателя с вътрешно горене

Обновеното Volvo XC90 запазва двигателя с вътрешно горене

980
0
Volvo XC90

С модела EX90 Volvo пусна на пазара електрически SUV, който в дългосрочен план ще замени XC90. Засега обаче изпитаният вариант с хибридно задвижване и други модификации ще продължи да се предлага – и то в модернизиран вид.

Още през февруари 2022 г. бившият главен изпълнителен директор на Volvo Хакан Самуелсон потвърди пред Automotive News:  XC90 ще се предлага и в бъдеще. „Защо трябва да спрем производството на XC90, след като все още има търсене на хибриди, особено в САЩ и Китай?“, попита напускащият шеф на Volvo.

Модернизация в стила на електрическата версия

Както се очакваше, освеженият външен вид на Volvo XC90 е базиран на електрическия EX90. Светодиодните фарове са в типичния стил „чук на Тор“, радиаторната решетка е по-широка. Сега тя се простира чак до фаровете и има срещуположно наклонени ламели. Долната част на предната престилка също е с изцяло променен дизайн. Няма очевидни промени по фланговете или общия вид на задната част.

Нова инфо-развлекателна система

Вероятно най-важното нововъведение във Volvo XC90 е свързано с интериора. Преработеното арматурно табло е с по-хоризонтална ориентация от преди, съдържа декоративни елементи, изработени от висококачествени рециклирани материали за по-структурирана повърхност, и е разделено от нови вертикални вентилационни отвори. Подобреното осветление създава още по-луксозна атмосфера през нощта. Въведени са управлението на функциите и инфо-развлекателна система от електрическите модели Volvo EX90 и EX30. Централният 11,2-инчов сензорен екран с по-висока разделителна способност е проектиран така, че да подобрява потребителското изживяване, да опростява работата и да осигурява достъп до множество нови функции и приложения, а софтуерът се обновява редовно чрез ефирна актуализации. Вентилационните отвори вече са с вертикални жалузи, дизайнът на триспицовия волан също е променен. Подобрените седалки са проектирани така, че да осигуряват повече комфорт.

Централната конзола предлага повече място за съхранение от преди – включително допълнителна поставка за чаши. Платформата за безжично зареждане на мобилни телефони е преместена на по-леснодостъпно място.

XC90 продължава да използва познатите хибридни задвижвания

По отношение на портфолиото от задвижващи системи обновеният XC90 продължава да разчита изключително на хибридните системи, които вече се използват в стария модел. Върхово задвижване в XC90 T8 AWD plug-in hybrid остава познатият двулитров четирицилиндров бензинов двигател с турбокомпресор с мощност 310 к.с. в комбинация с електромотор с мощност 107 кВт (145 к.с.). Системната мощност е 455 к.с. и 709 Нм. Със своята 19 кВтч батерия SUV моделът и в бъдеще ще може да измине до 73 км само с електрическа енергия.

Друг вариант за задвижване е мекият хибрид в XC90 B5 AWD. Тук двулитровият четирицилиндров бензинов турбодвигател с 250 к.с. и 350 Нм е комбиниран с 48-волтова литиево-йонна батерия и интегриран стартер-генератор. Превключването на предавките се извършва от осемстепенна автоматична скоростна кутия, а максималната скорост е ограничена до 180 км/ч.

Окачването е настроено по нов начин. Всеки отделен амортисьор вече може да се адаптира механично към текущите пътни условия. Това има за цел да оптимизира както комфорта, така и стабилността. Въздушното окачване с регулиране на височината също се предлага като опция.

Новото Volvo XC90 вече може да бъде поръчвано. Производството е планирано да започне в края на 2024 г.