Начало Избрани Официално: Ейдриан Нюи отива в Астън Мартин

Официално: Ейдриан Нюи отива в Астън Мартин

5344
0
Ейдриан Нюи
Ейдриан Нюи; снимка: Астън Мартин

Ейдриан Нюи става част от Астън Мартин, съобщи официално отборът от Силвърстоун. Легендарният английски конструктор напуска в края на сезон 2024 Ред Бул, където изкара почти две десетилетия.

Нюи ще е акционер в отбора на Астън Мартин, съобщи лично оглавяващият консорциума, който притежава тима Лорънс Строл.

„Вълнувам се, че се присъединявам към отбора на Астън Мартин във Формула 1. Останах невероятно вдъхновен и впечатлен от страстта и отдадеността на Лорънс към всичко, с което се занимава“, посочи Нюи

„Лорънс е решен да създаде отбор, който да побеждава. Той е единственият собственик, който е активно ангажиран в спорта. Неговата отдаденост се демонстрира от новия център на Астън Мартин и новия аеродинамичен тунел. Те са не само възможно най-съвременни, но и създават страхотна атмосфера за работа. С невероятни партньори като Хонда и Арамко са налице всички необходими компоненти и инфраструктура, които да превърнат Астън Мартин в отбор, който е в състояние да спечели шампионат. Нямам търпение да помогна за постигането на тази цел“, добави Нюи.

Нюи потвърди, че ще започне работа в Астън Мартин от март 2025 г.

Ейдриан Мартин Нюи е роден на 26 декември 1958 г. в Стратфорд-ъпон-Ейвън. Баща му е ветеринарен лекар, майка му кара линейка през Втората световна война. На 16 години е изключен от училището си заради инцидент по време на концерт. През 1980 г. завършва аеронавтика в университета в Саутхамптън и веднага след дипломирането си започва да работи за отбора на Фитипалди във Формула 1 под ръководството на Харви Посълтуейт. За сезон 1981 отива в Марч. Изкарва известно време като рейс инженер на Джони Чекото, след което започва да конструира състезателни автомобили. Първият му проект е Марч GTP за IMSA.

През 1984 г. Нюи се прехвърля в проекта на Марч за Индикар преди да се върне във Формула 1. Първият Гран при болид, който създава, е Марч 881 за сезон 1988. Отборът става Лейтън Хаус през 1990 г. и Нюи е повишен до технически директор. През лятото на същата година е уволнен заради спад в резултатите на отбора, но от Уилямс вече са се свързали с него и инженерът отива в отбора на Франк Уилямс. Англичанинът работи там до 1996 г. За този период четирима пилоти печелят титлата във Формула 1 – Найджъл Менсъл (1992 г.), Ален Прост (1993), Деймън Хил (1996) и Жак Вилньов (1997). През годините, когато са спечелени тези успехи, Уилямс взима и короната при конструкторите.

От 1997 г. Нюи вече е в Макларън, където с негови болиди Мика Хакинен взима двете си титли (през 1998 и 1999 г.)

Англичанинът работи в тима от Уокинг до 2005 г. В този период се случва скандалът, при който подписва с Ягуар, но Рон Денис успява да го убеди да не си тръгне. Напуска след като получава и приема оферта от Ред Бул. Отборът от Милтън Кийнс печели титлите при пилотите (със Себастиан Фетел) и конструкторите от 2010 до 2013 г. включително. Връща се на върха при състезателите през 2021 г. (с Макс Верстапен), след което две поредни години взима короните и в двата шампионата.