От Танак се връща в Хюндай през 2024 г. Естонецът напуска отбора на М-Спорт след края на настоящата кампания и отново се присъединява към базирания в Алценау екип и ще си партнира с Тиери Нювил.
🚨 ANNOUNCEMENT 🚨@OttTanak returns to line up alongside @thierryneuville for our 2024 @OfficialWRC campaign.
Read more: https://t.co/RGVffkB8qQ#WRC #HMSGOfficial #Announcement pic.twitter.com/SJOXIVLBeE
— Hyundai Motorsport (@HMSGOfficial) October 4, 2023
Новината за завръщането на Танак в Хюндай е доста изненадваща. Преди няколко дни той триумфира в рали Чили. Това бе втори успех от началото на сезона за световния шампион от сезон 2019, който в момента кара за М-Спорт Форд
Танак бе част от Хюндай от 2020 до 2022 г. Опитният естонец пристигна в Алценау след като току що бе спечелил световната титла с Тойота. Въпреки че стана шампион, той напусна японския производител в края на 2019 г.
Танак изкара три трудни кампании в Хюндай. Естонецът записа само 5 победи и не успя да спечели още световни първенства. В края на миналата година той се раздели по взаимно съгласие с южнокорейския производител и се завърна в М-Спорт Форд.
35-годишният състезател изживява една трудна кампания с М-Спорт Форд. За нещастие, той не разполага с толкова конкурентен автомобил в сравнение с тези на Хюндай и Тойота. Танак спечели две състезания от началото на сезон 2023. Естонецът триумфа в снежното рали Швеция. Миналия уикенд той спечели и рали Чили. Освен тези две победи, той финишира втори в Хърватия. В голяма част от оставащите надпревари Танак се сблъска с редица технически проблеми, заради които загуби ценни точки.
Вчера се появи информация на DirtFish, според която Танак отново става част от Хюндай. Източник на медията каза, че той е бил впечатлен от последните структурни промени в отбора. От началото на годината бяха привлечени двама бивши специалисти от F1- Сирил Абитебул и Франсоа-Ксавие Дьомезон. Именно това е била основната причина естонецът да се върне в Хюндай
„Откакто пътищата ни се разделиха преди точно една година, екипът работи много усилено по новата техническа структура. Хюндай Моторспорт има ясна визия и цел за близкото бъдеще. Това е нещо, което ме убеди да се присъединя отново към нашите сили“, сподели Танак.
„Нашата цел в тази нова глава е да спечелим и трите титли. Благодарение на новата структура на отбора разполагаме с всички необходими инструменти, за да я постигнем. Играта започва“, продължи Танак. „Тази година с М-Спорт Форд мина толкова бързо. Горд съм, че успяхме да спечелим две ралита срещу толкова големи производители и че успяхме да се включим в борбата за шампионата през първата част от сезона.“
„Но този спорт е доста труден. За съжаление се провалихме твърде много пъти, но въпреки това всички хора наистина се стараеха да ни дадат най-добрите шансове и аз съм им много благодарен за всичко“, добави опитният естонец.
От Хюндай не съобщават каква е продължителността на договора на Танак.
„Хюндай Моторспорт съществува, за да се бори за победи в ралита и шампионски титли. Искаме да бъдем възприемани като надежден претендент, който разполага с инструментите за това- автомобила, организацията и таланта на пилотите“, каза Абитебул.
„При проучването на възможностите ни за 2024 г. започна дискусия с Отт. Той беше развълнуван от обновените амбиции и структура, които въведохме. Радваме се, че той е готов да възобнови недовършената работа, която има с нашия екип. Убеден съм, че в правилната среда Тиери и От могат да извлекат най-доброто един от друг. След като сме осигурили тази двойка печеливши екипажи, можем да отделим малко време за стратегическо обмисляне на пълния ни състав за следващия сезон“, добави шефът на Хюндай.
Хюндай все още обмисля дали да пусне четвърта кола през сезон 2024. Марката преговаря с настоящите си пилоти Есапека Лапи, Дани Сордо и Теему Сунинен. Първият се очаква да кара с пълна програма, докато Сордо и Сунинен ще делят четвъртия автомобил.
Who will be confirmed next? 👀 pic.twitter.com/39CugEAOMF
— World Rally Championship (@OfficialWRC) October 4, 2023