Естебан Окон записа един от най-силните си стартове от началото на сезона. Пилотът на Хаас финишира седми в Гран при на Монако. Така той добави още ценни точки към своя актив и помогна на своя екип да запази шестото място при конструкторите. Съотборникът на Окон Оливър Беърман финишира 12-ти, след като пробва алтернативна стратегия.
Окон записа най-силната си квалификация от началото на годината. Французинът даде осмо време в квалификацията за Гран при на Монако. По-рано той призна, че надпреварата в Монако е една от любимите му и е като домашна за него заради отсъствието на Франция от календара.
Пилотът на Хаас потегли с медиум гуми и направи първия питстоп в 16-тата обиколка. След това той записа нов стинт с медиум, преди да спре за втори път в обиколка №28. Окон се движеше осми, преди да напредне с едно място заради отпадането на Фернандо Алонсо. В крайна сметка той запази позицията си до развяването на карирания флаг и записа един от най-силните резултати от началото на годината
„Мисля, че уикендът беше страхотен. Всичко беше наред, когато това беше важно. Това са шест точки за отбора, което е много хубаво и удовлетворяващо. Направихме голям прогрес през изминалия уикенд. Показахме добра скорост в квалификацията. Трябва да вземем това предвид и наистина да проучим как можем да постигнем повече постоянство занапред“, сподели Окон.
„Барселона е много различна писта и изискваща много повече притискащата сила и по-голяма мощност на двигателя. Ще видим какво можем да постигнем там в края на този уикенд“, добави пилотът на Хаас.
Съотборникът на Окон Оливър Беърман отпадна още в Q1. Британецът беше преместен с 10 места назад заради изпреварване по време на червен флаг във втората свободна тренировка. Беърман заложи на алтернативна стратегия и спря за твърди гуми още в началото. След това той спря за втори път в 19-тата обиколка и се върна на пистата с медиум гуми. Това му позволи да напредне до 12-то място след спиранията на неговите съперници.
„Преди всичко поздравявам Естебан. Наистина съм щастлив, че отборът спечели точки. Това е наистина приятно чувство след трудния уикенд за мен. Мисля, че постигнахме максимума, на който бяхме способни. Нямаше как да спечелим точки заради начина, по който се разви състезанието. Въпреки това автомобилът беше фантастичен, особено в събота. Стратегията беше добра, но с наказанието от 10 места на стартовата решетка нямаше как да се преборим за точки“, каза Беърман.
Шефът на Хаас Аяо Комацу също беше доволен от постигнатия резултат. Американският екип спечели първи точки от старта в Бахрейн преди повече от месец
„Страхотно е да се класираме на 7-мо място с Естебан. Разбира се, в това състезание имаше толкова много сценарии. Затова стартът от осмо място и финиширането на седмо е наистина добър резултат. При положение, че Оли стартира последен, трябваше да опитаме нещо различно. Като цяло не се получи съвсем добре по отношение на изпълнението, но поне опитахме“, коментира Комацу.
„Отпред имаше автомобили, които играеха определени игри, така че той не можеше да напредне. Но в някакъв момент той щеше да има шанс да стигне до 10-то място. Мисля, че това бе най-доброто, което можехме да направим. Оли имаше темпото този уикенд, така че научи много неща. Хубавото е, че автомобилът беше бърз и пилотите имаха темпо. Следващият старт е в Барселона. Това е писта с висока сила на притискане и няколко високоскоростни завоя, която очакваме с нетърпение“, добави шефът на Хаас.
Хаас продължава да заема шестото място при конструкторите. Екипът вече има аванс от само 4 точки спрямо Рейсинг Булс. Отборът от Фаенца спечели общо 10 точки от уикенда в Монако благодарение на шестото място на Исак Хаджар и осмото на Лиам Лоусън.
Leaving Monaco with 26 points on the board
#HaasF1 #F1 #MonacoGP pic.twitter.com/dMohkh2V63
— MoneyGram Haas F1 Team (@HaasF1Team) May 26, 2025