В Алпин не са се вслушвали в информацията, подавана от пилотите си и понастоящем отборът все още се бори с проблеми отпреди няколко години, заяви Естебан Окон. Французинът напуска отбора в края на сезон 2024 и подписа с Хаас. Той е част от екипа от Енстън от 2020 г. и е преживял много промени там. В началото – още когато отборът е Рено – съотборник му е Даниел Рикиардо. През следващите две години заедно с Окон пилот в Алпин е Фернандо Алонсо, а от миналия сезон съекипник му е Пиер Гасли. Естебан твърди, че и той, и всичките му съотборници са давали информация, която е оставала без резултат.
„Много неща не еволюираха по начина, по който трябваше. И аз, и Фернандо, и Пиер, и Даниел сме казвали много неща по отношение развитието на колата, но за съжаление нещо все липсваше. Ние давахме обратна информация, но към нас такава не постъпваше. Бих казал, че понякога не ни слушаха така, както трябваше“, обясни Окон.
„Някои от проблемите на отбора са отпреди няколко години. Подобрихме много други неща, но не може да чакаш години наред, за да оправиш дадени грижи. А точно това се получи и кръгът не се затвори. Проблемите не бяха оправени както трябва, което е разочароващо. Разочароващо е за всички, защото очевидно нямаме кола, представяща се по очаквания начин. С това се налага да живеем“, допълни Окон
View this post on Instagram
Ситуацията в Алпин е толкова трудна, че големият шеф на Рено Лука де Мео върна в отбора Флавио Бриаторе като изпълнителен съветник. Точно преди лятната ваканция бе обявено привличането на нов шеф на тима – Оливър Оукс. Не е ясно обаче как ще бъде разрешен проблемът с хората във Вири Шатийон, където се правят задвижващите системи за Формула 1. 250-те души там определили новината за това, че вероятно повече няма да произвеждат Гран при агрегати, а отборът от Енстън ще ползва тези на Мерцедес като „предателство“. Според някои информации те били готови дори да стачкуват. Това би поставило под съмнение доставката на задвижващи системи за Алпин до края на настоящия сезон. Вече бившият шеф на Алпин в F1 Бруно Фамен сподели, че било изключително трудно да съобщи ситуацията на хората във Вири.
„В случая става дума за човешки същества. Хора, които работят упорито по един проект, двигател, скоростна кутия, отдадени в продължение на години. Имали достатъчно късмет да се реализират в областта, която обичат… И е много трудно, особено когато проектът за 2026 г. даваше доста добри резултати“, сподели Фамен.
Фамен се надява по-голяма част от хората във Вири да продължат да работят там по другите проекти на Рено. Същевременно обаче е наясно, че част от тях вероятно ще бъдат привлечени от другите производители на задвижващи системи за Формула 1.