Фернандо Алонсо бе изключително недоволен от отпадането си от Гран при на Мексико заради проблем със задвижващата система Рено в неговия болид Алпин. Испанският пилот освен това каза, че повредите били само от неговата страна, намеквайки за преференциално отношение към съотборника му Естебан Окон. Французинът отговори на това с обяснението, че е сменил точно толкова агрегата, колкото и Алонсо.
„Скоростната ми кутия се счупи на Имола. Имах проблем и на Силвърстоун. В Сингапур отпаднах. И моят болид се чупи, и двамата сме имали грижи с колите. И аз мога да ги изброявам. Но съм доволен със стратегията на отбора, който избра скоростта на колата пред издръжливостта.“
„Сменил съм шест двигателя, колкото и той. Неговият изпуши в Мексико, но сме с един и същи брой агрегати“, заяви Окон
В Мексико е имало опасност и двата болида на Алпин да отпаднат от надпреварата, разкри още Окон.
„Имаше много грижи с охлаждането през цялото състезание. В голяма част от дистанцията се налагаше да адаптирам карането си. Не можех да атакувам на максимум. Много неща трябва да прегледаме“, коментира френският пилот.
„От тима ми казаха, че положението е критично и трябва много да внимавам. Когато караш така, очевидно не ускоряваш като хората. Губиш много време в обиколката, особено на такава писта. Успяхме да финишираме, което бе най-важното. Но загубихме важни точки“, допълни Окон.
P8 in Mexico after a tough race. We were on for a strong double-points finish before Fernando’s unfortunate retirement and the cooling issues on my side. But we’ll be back and we’ll keep fighting until the end. 😤 Two to go… @AlpineF1Team
¡Gracias México! 🙏🏼🇲🇽 pic.twitter.com/yRE5ylSqa4
— Esteban Ocon (@OconEsteban) October 30, 2022
Тирадата на Алонсо бе коментирана и от шефа на Алпин във Формула 1 Отмар Шафнауер
Двукратният световен шампион сравни ситуацията в отбора, от който си тръгва в края на този сезон, с тази през първата година от завръщането на Хонда във Формула 1. Шафнауер работи в екипа на Хонда за Гран при от 2001 до 2008 г.
„Двигателите на Алонсо и Окон не се подготвят винаги от едни и същи хора. Вероятността проблемът да се проявява винаги само при единия пилот е нулева. Помня, когато бях в Хонда, как [Такума] Сато имаше 13 счупени мотора за една година, а [Дженсън] Бътън – нито един. Точно както и сега, това е въпрос на късмет“, заяви Шафнауер.