Начало Избрани Верстапен грабна победата и в Мексико

Верстапен грабна победата и в Мексико

4734
0
Макс Верстапен, Ред Бул
Макс Верстапен, снимка Ред Бул Контент Пуул

Макс Верстапен спечели надпреварата за Гран при на Мексико. Пилотът на Ред Бул потегли от полпозишън и записа 14-ти успех от началото на сезона и четвърти на пистата Аутодромо Ерманос Родригес. Втори финишира Люис Хамилтън (Мерцедес). Третото място бе заето от местния герой Серхио Перес (Ред Бул).


Времето преди старта на тазгодишното състезание в Мексико отново бе сухо и слънчево. Температурата на въздуха бе 25 градуса по Целзий, а тази на асфалта- 45. Влажността бе 35%. Атмосферата около пистата Аутодромо Ерманос Родригес отново бе невероятна. Цялата публика съвсем очаквано скандиране „Чеко, Чеко.“

По-голямата част от състезателите решиха да потеглят с медиум. Изключения правят тези на Ред Бул, Ферари, Цунода, Фетел, Шумахер и Латифи, които бяха със софт. Стратегията ще бъде от ключово значение за това кой ще грабне победата в Мексико Сити.

Верстапен защити първата си позиция при преминаването през дългата старт-финална права. Хамилтън стартира прекрасно и изпревари Ръсел. Младият британец загуби позиция и от Перес. Зад мексиканеца бяха Сайнц, Льоклер, Алонсо, Ботас, Окон и Норис. В дъното Магнусен изпревари машините на Уилямс.

Верстапен записа най-бързата обиколка и опита да се откъсне. 5 тура след началото на Гран при на Мексико състезателят на Ред Бул водеше със секунда и половина пред Хамилтън, Перес и Ръсел. Зад британеца се движеха Сайнц, Льоклер, Алонсо, Ботас, Окон и Норис. Най-оспорвана борба в топ 10 бе между Ботас и Алонсо.

Хамилтън записа най-бързата обиколка и започна да топи аванса на Верстапен. Седемкратният световен шампион започна да печели предимство заради средно твърдите си гуми. Норис допусна грешка на първи завой и загуби време.

13 тура след началото на Гран при на Мексико 2022 Строл се оплака от ниското сцепление на трасето. Отпред Верстапен водеше пред Хамилтън, Перес, Ръсел, Сайнц, Льоклер, Алонсо, Ботас, Окон и Норис. Най-интересната борба в състезанието бе между Гасли и Строл. Французинът изпревари канадския си колега, който се оплака, че е бил избутан от пистата. Хамилтън продължаваше да държи най-бързия тур и не позволяваше на Верстапен да се откъсне твърде напред.

Строл направи първото спиране в състезанието в обиколка №18 и сложи меки гуми. Същевременно Гасли получи 5-секундно наказание заради случката с пилота на Астън Мартин. Льоклер попита по радиото дали не трябва да преминат към план С. От Ферари му отговориха, че това е твърде рисковано заради трафика.

Верстапен заяви по радиото, че започва да губи сцепление в бавните завои. Пилотът на Ред Бул се движеше с аванс от 2 сек. пред Хамилтън. Зад водещата двойка Перес се движеше с подобна разлика пред Ръсел. На повече от 10 секунди зад първите четирима се движеха Сайнц и Льоклер. Останалата част от топ 10 бе непроменена.

Перес първи направи питстоп в обиколка №24. Мексиканецът оборудван с медиум, но бе забавен в бокса заради грешка при смяната на задна лява гума и излезе пред Алонсо. В челото Верстапен започна все повече да се оплаква от гумите. Хамилтън пък каза, че неговите гуми са добре. Два тура по-късно Верстапен също мина през бокса за средно твърди смеси на Пирели. Боксът на нидерландеца бе чист. Съотборникът му в Ред Бул изпревари безпроблемно Льоклер и започна да преследва Сайнц. Публиката бе на крака при маневрата на Перес срещу Льоклер. Монегаскът направи питстоп за средно твърди смеси.

Хамилтън направи своя бокс в 30-тата обиколка. Изненадващо, механиците на британеца сложиха хард. Сайнц също мина през пита и бе леко забавен.

35 тура след старта на Гран при на Мексико Ръсел също мина през бокса и се върна зад Перес. В челото Верстапен водеше пред Хамилтън. Алонсо и Ботас заемаха пета и шеста позиция защото все още не бяха сменили своите гуми медиум. В дъното на колоната се движеха обичайните заподозрени Строл, Магнусен, Шумахер и Латифи. Състезателите на Ферари продължаваха да се движат със значително по-ниско темпо от тези на Ред Бул и Мерцедес.

В 40-тата обиколка Верстапен продължаваше да води пред Хамилтън. Пилотът на Мерцедес изпитваше сериозни затруднения с твърдите смеси на Пирели. На около секунда зад него се движеше Перес, следван от Ръсел. Пети и шести отново бяха Сайнц и Льоклер. В топ 10 бяха още Рикиардо, Алонсо, Жу и Ботас. Състезателят на Алфа Ромео сложи хард и загуби позиция от Окон. Хамилтън и Ръсел се оплакаха от лошата скорост на твърдите смеси.

В дъното на топ 10 Окон и Ботас изпревариха Жу на дългата старт-финална права. Верстапен водеше с повече от 10 секунди разлика пред Хамилтън, който бе на 1.5 сек. пред Перес. Мексиканецът бе следван от Ръсел, Сайнц, Льоклер и Алонсо. Окон пък се защитаваше от атаките на Ботас. Жу пък направи ново спиране в бокса и сложи меки гуми.

В 51-вата обиколка Рикиардо водеше битка с Цунода. Пилотът на Макларън имаше контакт със своя съперник от Алфа Таури на шести завой. „Какво по дяволите прави той“, ядосано каза по радиото Цунода. След това той се прибра в бокса и приключи участието си в състезанието в Мексико Сити. Австралиецът получи 10-секундно наказание от стюардите заради удара с Цунода.

С напредване на надпреварата Верстапен контролираше темпото си и отиваме към още един успех. Зад него Хамилтън се опитваше да защити позицията си от Перес. Останалите позиции в топ 10 бяха заети от Ръсел, Сайнц, Льоклер, Алонсо, Окон, Ботас и Рикиардо. Финландецът се защитаваше от австралийския си колега. Ръсел продължаваше да не се радва на темпото си с твърдите смеси на Пирели. Най-бързата обиколка бе на името на Перес.

Рикиардо изпревари колите на Алпин и зае седмото място. Разликите в челото започнаха да стават все по-големи. В 65-тия тур Алонсо спря в зоната за сигурност след дългата права и отпадна заради проблем с мотора на Рено. Това предизвика виртуална кола за сигурност. Ръсел поиска ново спиране в бокса, но не получи разрешение от Мерцедес.

До края на Гран при на Мексико 2022 Верстапен рутинно закара автомобила си към първото място. Пилотът на Ред Бул записа 14-ти успех и подобри рекорда за най-много победи в един сезон. До него на подиума се качиха Хамилтън и Перес. Ръсел финишира четвърти след като направи ново спиране за меки гуми. Британецът все пак се утеши с най-бързата обиколка в състезанието. Пети и шести останаха Сайнц и Льоклер. Топ 10 допълниха Рикиардо, Окон, Норис и Ботас.