Алпин продължава агресивната програма за обновяване на A524. Френският отбор ще представи подобрен под по време на състезателния уикенд в Шанхай. Новият компонент трябваше да бъде представен в Маями, но беше издърпан с две седмици по-рано заради положението в което се намира Алпин. Екипът също така потвърди, че само Естебан Окон ще разполага с обновения под през този уикенд.
Алпин се намира в много трудна ситуация след началото на сезон 2024 в F1. Отборът от Енстън разполага с най-бавния и тежък болид на стартовата решетка. В момента Алпин заема последното място при конструкторите и няма нито една спечелена точка
Отборът представи някои новости в Япония в опит да направи крачка напред. Това обаче не доведе до някакъв сериозен напредък, тъй като Окон и Пиер Гасли отново финишираха далеч от зоната на точките и имаха ужасно състезателно темпо. Представянето на двамата беше компрометирано и от контакт, който имаха в началната фаза на борбата.
В Алпин правят всичко по силите си, за да отстранят проблемите в автомобила. Затова отборът планира да пусне пакет с модернизации в Шанхай, който беше първоначално планиран за Гран при на Маями. Той включва сериозно ревизиран под. Той обаче ще бъде монтиран само в автомобила на Окон този уикенд, докато Гасли ще го получи в Маями. След това Алпин ще избира редува кой пилот да получи първи новите части в случай, че няма достатъчно за двата болида.
„Последното състезание в Япония подчерта колко голямо е предизвикателството пред нас да подобрим нивото на представяне“, коментира Бруно Фамен.
„Трябва да развием представянето на автомобила, за да се борим за по-високи позиции. Макар че беше добре да въведем първите актуализации на автомобила в Сузука, трябва да направим повече, ако искаме да печелим точки. Екипът работи изключително упорито през последните седмици. Затова успяхме да внесем ъпгрейд в един автомобил този уикенд. Това се случва едно състезание по-рано от планираното“, добави шефът на Алпин.
Aлпин се надява да събере важни данни за новия под в болида на Окон. Същевременно този на Гасли ще послужи като еталон, позволяващ на екипа да сравни представянето и да изолира влиянието на модернизирания под
Подобно на съперниците си, Алпин ще разполага с малко данни, с които да работи в началото на състезанието в Шанхай. Това е така заради дългогодишно отсъствие на F1 в Китай.
В допълнение, включването на спринтово състезание в графика на уикенда означава, че отборите ще разполагат само с една 60-минутна сесия, за да валидират настройките на болидите.
„Автомобилите са напълно различни от спецификацията за 2019-та, така че подготовката ще бъде различна от нормалната“, обясни Фамен.
„В съчетание с факта, че това е спринтово състезание, имаме по-малко подготовка. Затова е от решаващо значение да бъдем добре настроени от самото начало. И двамата пилоти бяха в симулатора на тима миналата седмица. Те отделиха време, за да бъдат максимално подготвени за предизвикателството“, завърши шефът на Алпин.
Next up: #ChineseGP 🇨🇳
Previewing this weekend’s race with @PierreGASLY 📺 pic.twitter.com/yd0zXYoyQz— BWT Alpine F1 Team (@AlpineF1Team) April 16, 2024