Мигел Оливейра може да стане тестов пилот на Априлия през сезон 2026. Марката от Ноале изрази желание да привлече португалеца в редиците си. Но за да се случи това, Оливейра трябва да получи разрешение от БМВ, с които има договор да кара в WSBK.
Априлия проявява интерес да подсили своя тестови състав в MotoGP с Мигел Оливейра през следващата година. Марката от Ноале обаче призна, че такава стъпка би изисквала одобрението на БМВ.
Португалецът ще загуби мястото си в тима на Прамак Ямаха след края на сезона. Макар да имаше договор за сезон 2026, от Ямаха решиха да го освободят за сметка на Топрак Разгатлиоглу.
Оливейра не успя да намери място в MotoGP за 2026 г. Затова той избра да се присъедини към отбора на БМВ в световния шампионат по Супербайк (WSBK). Там той ще си партнира с бившия пилот от MotoGP Данило Петручи
Знае се, че на Оливейра е била предложена роля като тестов пилот в Априлия, за да помогне в разработването на RS-GP. В крайна сметка обаче той е избрал да отиде в WSBK „желанието да се състезава на пистата.“
Въпреки това Априлия продължава да проявява интерес към неговите услуги за 2026 г. Марката от Ноале би мога да подпише с 30-годишния пилот, стига БМВ да разреши такова нещо.
Априлия се намира в много трудна ситуация тази година. Марката не успя да използва Хорхе Мартин в по-голямата част от сезона. Световният шампион за 2024 г. претърпя няколко контузии, които го извадиха от строя за повече от три месеца. В Япония той получи фрактура на ключицата, заради която беше опериран.
Най-ранната възможност на Мартин за завръщане е Гран при на Малайзия следващия уикенд. Но не се изключва Мартин да изчака до последните два кръга в Европа, за да се върне обратно на пистата.
„Бих предпочел да имаме малко повече късмет при катастрофите, но ако това са статистиките, може би ни трябват още [пилоти]“, заяви Масимо Ривола. „Тази година Сава направи няколко теста, но [през по-голямата част от времето] се състезаваше.
„Ако искате да ме попитате за Мигел Оливейра… ако има възможност, ще се възползваме от нея. Засега не знам.“
На въпроса дали Оливейра, който може представлява две конкурентни марки мотоциклети, може да предизвика проблеми, Ривола добави: „Тъй като той подписа с БМВ, първо трябва да попитаме БМВ От наша страна [бихме били щастливи], ще видим“, добави главният изпълнителен директор на Априлия.
В момента Априлия има само един тестов и резервен пилот за MotoGP- Лоренцо Савадори. Италианецът записа 10 участия от началото на сезона. За марката би било важно да има още един такъв пилот в редиците си, особено от ранга на Оливейра. Португалецът има голям опит в MotoGP и спечели 5 състезания от 2020 г. насам.
Оливейра има предишен опит с мотор на Априлия. Португалецът караше за отборите на RNF и Тракхаус в периода 2023-2024 г. За нещастие той така и не успя да разгърне пълния си потенциал и в крайна сметка избра да подпише с Прамак Ямаха
Когато му казаха, че от Априлия са готови да го наемат за следващата година, Оливейра отговори, че продължава да проявява интерес към тази възможност, ако всички страни успеят да постигнат споразумение.
„Да, за мен това е опция. Разбира се, първо трябва да се види какво ще стане с БМВ. Приоритетът, разбира се, ще бъде да се състезавам на пистата. По отношение на това как нещата могат да се осъществят в календара, защото разбирам, че Априлия иска да се възползва максимално от това, че тествам мотоциклета им, а не просто да се качвам на мотоциклета от време на време в свободното си време. Затова не е лесно да се измисли график, който да устройва всички“, каза Оливейра.
Miguel Oliveira’s Bold Move: Could He Become Aprilia’s MotoGP Test Rider Amid BMW Contract?
Miguel Oliveira’s MotoGP Future Hangs in the Balance: Could He Become Aprilia’s Test Rider in 2026? In a stunning twist for the world of motorsport, Miguel Olivehttps://t.co/OYBlxOHWwe pic.twitter.com/0q4rrp1tnM
— M Sports (@MSports_all) October 5, 2025











