Начало Тест драйв Opel лансира три нови модела едновременно

Opel лансира три нови модела едновременно

4664
0
Opel Frontera, Grandland & Mokka, сн. Любомир Асенов, lap.bg

Така се насложиха премиерите и старта на производството, че представителите на Opel в нашата страна от SFA лансират на пазара в България почти едновременно три нови модела. Представиха ги и пред медиите с тест на различните модификации. Атаката на компанията от Рюселсхайм и нейните дилъри е съвсем целенасочена. Тя е в най-продаваните категории автомобили днес от типа SUV. Логично е, защото ако преди 10 години всяка десета кола, купена в Европа бе SUV, то сега всяка втора сделка е за такъв автомобил.

Офанзивата включва три знакови автомобила.

Новата Mokka e стилен, компактен и по-скоро градски модел. Оpel възражда и гамата си Frontera с нови практични варианти, ценово изключително атрактивни, с възможност и за 7 места в салона. Grandland е най-големият модел – технологичен и просторен. Той е с най-голям пробег и богат пакет помощни системи. Това е новият флагман на Opel.

Моделите се предлагат с модерни хибридни задвижвания и напълно електрически версии. Mokka веднага се откроява с новите си светлини, черни калници и 54 kWh батерия например.

Нашият тест започва с новия Grandland Electric

Той също носи модерните черти на марката с изчистени линии и елегантен силует. Характерният Opel Vizor дизайн на предната част се допълва от LED лентите с осветено лого. Покривът в друг цвят му придава по спортно излъчване. Големите джанти, смелите цветове (включително розово-златист металик!) и добре балансираните пропорции му позволяват да се открои, но не с натрапчивост – а с класа. Моделът се произвежда в Германия и това е едно от важните му предимства.

Като цяло, когато става дума за сравнение с останалите продукти на марката спрямо братовчедите в гиганта Stelantis, има няколко важни характеристики, които се изтъкват. Това дори не е толкова самото немско производство, а по-скоро специфичните настройки, които имат всички модели с логото на Opel. Специално при Grandland става дума за по-директно управление, нови амортисьори, оборудване. При карането колата си се усеща по-германска и това е факт.

Grandland се предлага с три варианта на задвижване. И трите са електрифицирани. Най-конвенционалният е 48-волтов Mild Hybrid с 1,2-литров бензинов двигател и мощност от 145 к.с.

Plug-in хибрида е със системна мощност от 195 к.с. Включва 1,6-литров бензинов двигател със 150 к.с. и електромотор с 125 к.с. Електрическият вариант на Grandland, който тестваме, е с предно задвижване и 73 kWh батерия – 213 к.с., 345 Нм, ускорение от 0-100 км/ч за 9 сек. Пробегът е до 523 км по WLTP, а при по-големи джанти пада до ~512 км.

Вътре от Opel са направили осезаема крачка напред. Първо по отношение на материалите. Има по-модерни текстури, повече цвят, приятно оформление и без онзи тъмен, монотонен сив свят, който често виждаме при SUV моделите. Пространството е основна добродетел – както отпред, така и отзад, където двама възрастни могат спокойно да пътуват и зад високи шофьори. Детските седалки също влизат без драма на двете крайни места отзад, а вратите се отварят широко. Багажникът е 550 литра в стандартна конфигурация и до 1640 със сгънати седалки – повече от достатъчно за семейно пътуване.

На пътя Grandland Electric е по-скоро спокоен, комфортен и балансиран. Ако търсите типичното EV усещане за рязко ускорение обаче, тук го няма. Само в Sport режим Grandland вади пълната си мощност. В Normal има 180 к.с., а в Eco – около 160. Има три режима на регенерация, адаптивен круиз контрол – всичко работи гладко. Теглото му не е малко – 2,1 тона тегло и се усеща, особено в завои, но идеята на модела като цяло е да бъде един наистина достъпен и комфортен по-голям SUV. Базовото оборудване включва два 10-инчови дисплея (инструментален и централен), но по-високите нива предлагат 16-инчов ултра широк екран, head-up дисплей и „Pixel Box“ – иновативен панел с прозрачно покритие, под който зареждаш телефона си без да го губиш от поглед.

Трябва да отбележа 7-цветното амбиантно осветление, подгряването на волана и седалките, електрически заден капак, аудиосистемата Focal 10

Системите за сигурност включват 8 въздушни възглавници, автоматично аварийно спиране, адаптивен круиз със Stop & Go, асистент за смяна на лента и задно пресичащ трафик, опционален Intelli-Drive 2.0 пакет за полусамостоятелно шофиране. Зареждането е в очаквани параметри: DC зареждане до 160 kW – 10%-80% за 26 минути, AC (11 kW) – ~6.5 часа, AC (7.4 kW) – ~10 часа.

Моделът е изграден върху най-новата и моделна платформа на Stelantis и това позволява скоро да се появи и версия с 97 kWh батерия и до 700 км пробег, както и AWD модификация с два мотора. Новият Opel Grandland Electric не търси да шокира – той убеждава. Със зрялост в дизайна, подобрени технологии и премиум атмосфера моделът има какво да предложи на хората, търсещи електрически SUV без драма. Той е просторен, умен, сигурен и красив, а в този сегмент това се търси. Цените му започват от 63 490 лв. Над 80 000 лв. са вариантите Plug-in, електрическите са с 10 хиляди нагоре.

Вторият модел, който тестваме, и то в различни варианти, е новата Frontera. Дължината ѝ е 4,39 метра и колата се позиционира между Mokka и Grandland. Дизайнът също е в новата модна линия на Opel. Не може да бъде объркан, а вътре 95% от материалите са рециклируеми. Огромната част то тях са и рециклирани. При създаването на модела конструкторите са имали за цел да детоксикират средата за пътниците в салона, да им е приятно и комфортно. Седалките са AGR с традиционното одобрение на независимата германска асоциация за изследвания на гръбначните проблеми и т.н. Моделът е също подчертано функционален с багажен обем между 460 и 1600 литра.

Нивата на обзавеждане, както и в гамата напоследък, са две – Edition и GS с добро базово оборудване. Голямата новина, важна за нашия пазар са 7-местните варианти, които ще се появят по-късно на пазара, но за тях ще се доплащат само около 1500 лв.

Така цените ще бъдат наистина атрактивни като от базата около 45 500 лв. ще отиват на около 47 000, но с данъчния кредит ще са под 40 000 за един наистина модерен и силен продукт.

Тестваме както хибридния вариант със 145 к.с., така и електрическата версия със 113 к.с. и сравнително по-малката батерия 44 kWh, която е едно наистина бюджетно предложение в посока предлагане от Opel на наистина достъпен напълно електрически продукт. Любопитно е още, че по-малката Mokka се предлага с по-голямата батерия с 51 kWh и електродвигател 156 к.с., както и във версии само с бензинов двигател със 136 и 130 к.с. съответно с механична и автоматична скоростна кутия. Така портфолиото е наистина пълно и разнообразно, а това е важно на супер наситен пазар като този на неголемите SUV модели.