Една година след пазарната си премиера в Европа, системата Opel OnStar разширява своето присъствие, добавяйки към него още 18 пазара. Новаторската система за персонална комуникация и мобилни услуги вече ще бъде на разположение на клиентите на марката в България, Гибралтар, Гърция, Дания, Естония, Исландия, Кипър, Латвия, Литва, Малта, Норвегия, Румъния, Словакия, Словения, Унгария, Финландия, Чехия и Швеция. Opel предлага уникалната услуга (наличността на отделни функции зависи от модела и варианта на изпълнение) на 19 различни езика. Продължава и разгръщането на представянето на услугата с бордова Wi-Fi точка за достъп до интернет, като към обслужваните досега пазари (Великобритания, Германия, Испания и Холандия) се добавят тези в Австрия, Ирландия, Португалия, Румъния, Франция и Чехия.
От месец август 2015 година, услугата Opel OnStar е регистрирала над 5.5 милиона осъществени контакти и съдействие на клиенти, които са се свързали със системата по телефона, чрез смартфон приложение, интернет сайта на OnStar или с натискане на синия бутон на системата OnStar в автомобила. През месец октомври 2016 година, системата Opel OnStar е получила около 880 000 обаждания от страна на клиенти и е изпратила 830 000 съобщения по електронна поща, съдържащи месечен диагностичен бюлетин за клиентски автомобили. Клиентите на системата са влезли в специалния онлайн портал на Opel OnStar в интернет повече от 1 000 000 пъти и са активирали смартфон приложението повече от 3.1 милиона пъти. Към момента всеки втори нов доставен на краен клиент автомобил на Opel е оборудван с OnStar.
“Големият брой осъществени контакти и съдействие на клиенти от момента на пазарната премиера показва колко много клиентите ценят спокойствието и удобството, което Opel OnStar добавя към усещането зад волана,” сподели главният маркетинг директор на Opel Тина Мюлер. “Много сме развълнувани от възможността да осигурим предимствата на нашата система за персонална комуникация и мобилни услуги на много нови клиенти в редица държави в цяла Европа.”
Opel OnStar cвързва клиентите на системата със специално обучен служител – не с машина. Еулалия Серано например е била жертва на сблъсък с друг автомобил на пътя. Сензорите в нейната Zafira автоматично са уведомили за инцидента специално обучения служител на OnStar, който на свой ред е съобщил за катастрофата на службите за спешна помощ и е поддържал непрекъсната връзка с нея чрез високоговорителите на разговорното устройство за телефона в купето на автомобила.
Системата Opel OnStar не само осъществява автоматично повикване в случай на катастрофа и помага при намирането на откраднати автомобили – системата за персонална комуникация и мобилни услуги може също да помогне с дистанционно отключване и заключване на вратите, с изтегляне на желани маршрути директно в паметта на фабрично вградената навигационна система и с изпращане на редовни съобщения за техническото състояние на автомобила по електронна поща. В зависимост от пазара, системата предлага допълнително и Wi-Fi точка за достъп до интернет в автомобила с високоскоростна 4G/LTE мобилна връзка.
Най-популярната услуга с около 3.1 милиона активации е смартфон приложението myOpel, което потребителите могат да изтеглят от Google Play Store или съответно от Apple App Store. Най-често използваните функции и възможности на приложението до този момент са дистанционното отключване/заключване на вратите, откриването на местоположението на автомобила онлайн и дистанционното задействане на звуковия и светлинен клаксон. Клиентите могат също да получат достъп до важни данни за своя автомобил като времето за смяна на моторното масло и стойността на налягането в гумите, да заредят крайна цел на маршрута във вградената навигационна система (при наличие на такава), както и да управляват функциите на допълнителната Wi-Fi1 точка за достъп до интернет, която дава възможност за едновременно свързване на до седем устройства в автомобила.
Чрез системата OnStar и приложението myOpel, водачите могат удобно да програмират бордовата навигационна система с помощта на своя смартфон. Необходимо е просто да въведат желаната крайна точка в своя смартфон или да я изберат от списъка с адреси и да я изпратят в паметта на навигацията в автомобила само с натискане на един бутон. Отделно от това, водачите вече могат да добавят полезни коментари към функцията за местоположение на автомобила и дори снимка, която да им помогне в последващото намиране на автомобила. С цел предотвратяване на глобите за паркиране, потребителите на приложението myOpel могат да включат таймер за времето на употреба на паркомястото, който да ги подсеща за изтичането му.
В допълнение към това, Opel OnStar оказва съдействие на собственика на автомобила и органите на полицията в случай на откраднат автомобил оборудван със системата. Функцията за помощ при кражба (Stolen Vehicle Assistance) дава възможност на Opel OnStar да работи в тясно сътрудничество с полицията с цел максимално бързо и сигурно връщане на автомобила на законния му собственик. Функцията за блокиране на запалването (Ignition Block) на свой ред дава възможност на Opel OnStar да изпрати дистанционно сигнал, с който да предотврати стартирането на двигателя на вече обявен за откраднат автомобил.
Системата Opel OnStar се предлага като допълнително оборудване или като част от серийното оборудване на определени нива на изпълнение при всички леки автомобили на марката Opel. Използването на услугите е напълно безплатно през първите 12 месеца, след което се заплаща годишен абонамент в определен размер (199.95 лева в България). В случай, че се предлага на конкретния пазар, услугата с Wi-Fi точка за достъп до интернет може да бъде изпробвана безплатно за период до три месеца или 3 GB общ обем данни.