Германският производител на автомобили Opel отбеляза значителен ръст на продажбите през 2023 г., като глобалните продажби достигнаха до около 670 000 автомобила, което е най-високият процент на растеж от повече от 20 години.
Opel постигна ръст на продажбите в почти всички сегменти на пазара. Електрическите превозни средства с батерии (BEV) бяха особено популярни, като продажбите им се увеличиха с 22% до около 90 000 бройки. Това затвърждава успеха на Opel по пътя на пълна електрификация на своята гама автомобили.
Opel също така отбеляза силен растеж извън пазарите на ЕС 29, като продажбите му нараснаха с 62% до общо 101 000 бройки. Това съответства на 15% от общите продажби на марката.
Лекотоварните автомобили също бяха в добра форма за Opel, като продажбите им се увеличиха с 26% до общо 125 000 бройки. Марката си осигури водеща позиция сред електрическите ванове с около 17 000 бройки от Combo Electric, Vivaro Electric и Movano Electric.
В C-сегмента Opel продължи да расте, като продажбите на Astra и Grandland се увеличиха с 57%. Astra успя да удвои своите продажби в Европа, предлагайки всички версии на задвижване.
Corsa и Mokka продължават да бъдат успешни за Opel в цяла Европа. Corsa беше най-продаваният автомобил в двата най-големи пазара за марката, Германия и Обединеното кралство. Mokka Electric е най-популярният B-SUV в Обединеното кралство.
В България Opel също постигна отлични резултати, като ръстът на продажбите му достигна 41%. Това се дължи на няколко ключови сделки, включително добавянето на модел Opel Corsa Electric в автопарка на компанията за споделена мобилност Spark и закупуването от Българската телеграфна агенция (БТА) на 30 броя автомобили Opel Mokka Electric.
Отличните резултати на Opel през 2023 г. показват, че компанията е добре позиционирана за бъдещето, тъй като продължава да се фокусира върху електрификацията.