Начало Други Opel ще участва със своите шампиони в състезанието за класически автомобили на...

Opel ще участва със своите шампиони в състезанието за класически автомобили на Нюрбургринг

252
0
Opel ADAM Rallye Cup

Opel ще направи истински спектакъл пред очите на 60 000 зрители, очаквани на 41-вото състезание за класически автомобили AvD Oldtimer Grand Prix на пистата Нюрбургринг. Когато каймакът на класическата спортна сцена се събере през почивните дни в края на тази седмица (9 – 11 август) на състезателното трасе в планината Айфел, сред тях ще се наредят и 20 от звездите в 110-годишната история на марката Opel в сферата на моторните спортове. Независимо дали става дума за болиди от състезанията за Гран при, за рали автомобили или за участници в шампионатите за туристически автомобили, марката с класическия надпис на Opel и по-късно със светкавицата на предната решетка винаги е била сред големите играчи в света на моторните спортове и така вече повече от едно столетие. От участниците в актуални надпревари на Нюрбургринг ще бъдат представени болидът за състезания за издръжливост на дълги разстояния Opel Astra OPC Cup, както и съвсем новият ADAM Rallye Cup, а и някои от най-запалените спортни ентусиасти сред членовете на ръководството на компанията. Tе ще бъдат предвождани лично от д-р Карл-Томас Нойман, който в съботния ден ще се включи в екшъна и ще заеме пилотското място на туристическия болид за пистови надпревари Rekord C, популярен сред феновете с прозвището “Черната вдовица”, за няколко демонстрационни обиколки по Гран при трасето на пистата. 

Бляскавата история на марката Opel в света на моторните спортове започва с легендарния състезателен автомобил Rennwagen 1903 – ветеран от прочутата надпревара Лондон-Брайтън, който още в зората на спортните технологии вече разполага с карданов вал към задните колела. Десет години по-късно, успешните болиди от състезанията за Големите награди неизменно използват напредничави технологични решения като неговите горноразположени разпределителни валове с вертикален ангренажен вал и по четири клапана на цилиндър. Tова отлично технологично постижение на марката Opel от 1913 е позволявало развиването на максимална скорост до 170 км/ч дори по онези времена. Само още година развитие е достатъчно, за да роди истински състезателен гигант на Opel с работен обем на двигателя 12.3 литра, максимална мощност 260 к.с. и феноменален таван на скоростта от 228 км/ч. Подобна скорост е нещо нечувано по онези времена и е постигана от “Зеленото чудовище” главно в крайбрежни надпревари с безкрайни прави отсечки по плажовете.

За разлика от характера на тези надпревари, основен момент в рали състезанията е „завоят”, а големият майстор на впечатляващите дрифтове по рали трасетата е Opel Ascona – особено с Валтер Рьол зад волана. Изключителният пилот спечели Европейския рали шампионат с модела Ascona A през 1974 година (с навигатор Йохен Бергер) и Световния рали шампионат през 1982 година с модела Ascona 400 и навигатор в лицето на Кристиан Гайстдьорфер. Автомобилът, спечелил Световния шампионат, ще може да се види отново на пистата от всички присъстващи на тазгодишния Oldtimer Grand Prix на Нюрбургринг. 

Марката Opel остави траен отпечатък и върху състезанията на писта с представянето си в тях в по-ново време. Без никакво съмнение звездата в групата пистови болиди на Opel е Cliff Calibra – туристически автомобил от клас 1 със система за двойно предаване, с която пилотът Maнуел Ройтер спечели шампионската титла в серията ITC (International Touring Car Championship) през 1996 година. Шампионатът ITC възникна от германския шампионат за туристически автомобили DTM  и се превърна в глобална серия от пистови надпревари, в които състезателният Opel Calibra V6 превъзхождаше своите съперници от Alfa Romeo и Mercedes, оборудвани с технологии от Формула 1. 

60-те и 70-те години на миналия век са златна ера за тунинг специалистите, които превръщаха спортни серийни модели във фантастични състезателни болиди. Звездите от тази епоха са Opel Commodore A на Клаус Щайнмец, двата Opel GT на Виргилио Конреро, както и най-мощният Opel GT в историята с неговите 280 к.с., дело на краля в доработките в областта на двигателите Улрих Герент.