Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Особеностите на пистата Интерлагос причинили объркването с Цунода

Особеностите на пистата Интерлагос причинили объркването с Цунода

1500
0
Юки Цунода
Юки Цунода; снимка: Ред Бул Контент Пуул

Особеностите на пистата Интерлагос и конкретната ситуацията на трасето при излизането на кола за сигурност причинили объркването, заради което на Юки Цунода не бе разрешено да се върне във водещата обиколка на Гран при на Бразилия след прибирането на кола за сигурност. Хаосът обаче предизвика проблеми и за други пилоти.

Само Цунода и пилотите на Уилямс Алекс Албон и Николас Латифи бяха на обиколка зад лидера при излизането на кола за сигурност, когато Ландо Норис спря на пистата. Системата на ФИА, която следи пилотите и времената им на пистата, отбелязва пилота на Алфа Таури първо като затворен с тур, а след това като върнал се обратно във водещата обиколка. Причината за това е, че преди влизането в бокса японският пилот се движи по-бързо от болидите зад колата за сигурност. Реално обаче той си остава на тур зад лидера, правейки бокс и връщайки се след това на трасето.

В момента, когато започва връщането си в лидерската обиколка, на Цунода е наредено да си запази мястото в колоната. Измервателната система все още го брои като че ли вече го е направил

Пилотът на Алфа Таури се намира зад Карлос Сайнц. Испанският състезател на Ферари го задминава с реплика по радиото:

„Той ако не иска да се връща във водещия тур, аз ще го задмина.“

После Валтери Ботас на свой ред пита дали може да изпревари Цунода и първо му е разрешено, но веднага след това му казват да не го прави. Инструкцията гласи, че Юки ще се изтегли настрани след първата контролна линия на сейфти кара, за пропусне останалите коли, намиращи се във водещия тур. Докато финландецът чака това да стане, Шарл Льоклер го изпревари в първия завой на рестарта. Твърди се, че от рейс контрола са съобщили на Ферари, че изпреварването на Сайнц – реално нарушение, защото е осъществено зад кола за сигурност – няма да бъде санкционирано заради хаоса, настъпил от присъствието на Цунода почти в челото на колоната.

„Всички системи функционираха правилно и в съответствие с регламента. Необичайната ситуация се появи заради особеностите на тази специфична писта и конкретния сценарий.“

„След пускане на сейфти кара Цунода е първият пилот, прекосил първата линия на сейфти кара преди входа на питлейна. В следващия тур той я пресича за втори път. По принцип системата регистрира това като затворен с обиколка.“

„В този момент обаче Цунода влиза в питлейна и се движи по-бързо от колоната зад колата за сигурност. Така влиза в лидерската обиколка, пресичайки контролната линия в питлейна. При връщането му на пистата системата правилно отчита, че пак е тур назад. Тъй като обаче вече веднъж се е върнал във водещата обиколка, не може да го стори отново до прибиране на сейфти кара“, гласеше обяснението за ситуацията от страна на ФИА.