В екипа на Ферари се надяват двигателя на Кими Райконен да бъде запазен и да може да се използва отново. Финландецът спря с повреда по време на първата свободна тренировка. От болида му излизаше дим, като по-късно се оказа, че става въпрос за проблем с турбото. Заради него бяха сменени двигателя с вътрешно горене, турбото и хибридната система MGU-H, за да може Райконен да кара във втората свободна тренировка.
„Имахме неприятности със задвижващата система на Кими. Беше очевидно, заяви техническият директор на Скудерията Матиа Биното. – Като предпазна мярка я сменихме за следобедната тренировка. Беше важно да сме сигурни, че той ще може да кара без проблеми във втората сесия. Какво точно се е случило предстои да се разберем. Анализирахме всички елементи на агрегата и се надяваме да можем да ги използваме отново.”
„Това нямаше нищо общо със самия двигател. Беше проблем с контрола върху турбото, заяви от своя страна Райконен. – Това ни спря рано в тренировката. Момчетата свършиха добра работа, за да може колата да е оправена и готова за втората тренировка.”
Във втората тренировка обаче технически проблеми сполетяха другия пилот на Ферари Себастиан Фетел. Системите в неговия болид изключиха напълно 40 мин преди края на сесията. Германецът успя да докара колата до входа на бокса, а след няколко минути тя беше оправена и той се върна на пистата. Биното описа проблема като малък и електрически, за който в тима не са били особено притеснени.
„Трябва да е било някакъв тип бъг в системата. Всичко изведнъж стана тъмно, обясни Фетел. – Както видяхме след това, оказа се, че няма повреди. Имахме късмет, че успяхме да се върнем отново на пистата, тъй като проблемът се случи в края на обиколката.”
YELLOW FLAG
Problems for VET as he loses power close to the end of a lap
Car has been pushed back to the pit lane#BahrainGP 🇧🇭 #FP2 pic.twitter.com/vuAWP3ZSkL
— Formula 1 (@F1) April 14, 2017