Заради дъжда в петък тимовете нямаха възможността да изпробват поведението на сухите гуми в първия ден. Това добави още към страховете на отборите, че заради абразивния асфалт на Йонгам ще се наложат много влизания в бокса. Едва в събота сутринта супер меките и меки смеси на Пирели бяха на разположение, но заради краткото време, в което екипите трябваше да се подготвят както за състезанието така и за квалификацията, все още картината с гумите не бе съвсем ясна. Много от отборите нямаха идея, как ще се държат двете смеси с пълен догоре резервоар. Освен това тимовете нямаха и надеждна информация от миналата година, защото състезанието тогава се проведе на мокро, при проливен дъжд. Сега дъжд нямаше, но не особено високите температури направиха работата на гумите доста по-лесна.
Ред Бул заложи на интересна стратегия в квалификацията, като в първата и част Фетел и Уебър караха със супер меки гуми, за да запазят комплект от меките за състезанието. За разлика от тях, Макларън и Ферари запазиха от супер меките. Като цяло състезанието за повечето пилоти премина с по две спирания в бокса с изключение на пилотите на Заубер и Витантонио Лиуци от Испания Рейсинг, който направиха три.
Фетел използва при първите си две серии от обиколки супер меки гуми, а в края бе със софт. Това означаваше, че не му се наложи да използва заделените в квалификацията гуми. Все пак той успя да спечели с преднина от 12 секунди пред съперниците си, които финишираха в пакет. Испанецът Хайме Алгерсуари използва същата тактика и успя да се класира на седмо място в края, най-добрия постиган от него резултат.
„Въпреки че за това състезание направихме доста смел избор на смеси, и въпреки че отборите не успяха да използват петъчния ден, за да изпробват сухите гуми, още в началото на състезанието видяхме, че супер меката смес издържа повече от десет обиколки, при това с пълен резервоар“, доволен бе спортният директор на Пирели, Пол Хембри. „Меките пък издържаха повече от 20 обиколки. Беше видимо, че за много кратко време трасето бързо се подобри. И знаехме още след първите спирания, че можем да очакваме по-скоро стратегия с две спирания от повечето тимове. Този факт бе дори под нашите собствени очаквания.
Имаше различни стратегии, но в крайна сметка пилотите държаха много добро темпо и с двете смеси. Фетел успя в последната обиколка да постигне най-добро време дори с меките гуми. Това определено бе опровержение за изказаното от някои хора мнение за четири и повече спирания. Искам да честитя титлата на Ред Бул, отборът, който направи един запомнящ се сезон и които заслужено защити титлата си от миналата година.“