Начало Избрани От Ред Бул са показали на Верстапен посоката на развитие на RB21

От Ред Бул са показали на Верстапен посоката на развитие на RB21

Макс Верстапен
снимка, Ред Бул Контент Пуул

Д-р Хелмут Марко разкри детайли от извънредната среща на Ред Бул, провела се след Гран при на Китай. По време на нея екипът е показал на Макс Верстапен посоката на развитие на RB21. Марко добави, че четирикратният световен шампион не е реагирал много добре на новината за смяната на Лиам Лоусън с Юки Цунода.

Ред Бул направи крачка назад в началото на тази година. Тимът от Милтън Кийнс се класира на подиума в Австралия благодарение на Верстапен. Въпреки това изоставането спрямо победителя Ландо Норис беше видимо дори и при толкова променливи условия.

Миналия уикенд Ред Бул изоставаше още по-сериозно от челото, след като Верстапен финишира трети в спринта и четвърти в основната надпревара. Нидерландецът беше изпреварен както от пилотите на Макларън, така и от Джордж Ръсел с Мерцедес. Същевременно Лиам Лоусън финишира далеч от зоната на точките в състезание, което се оказа последно за него като пилот на Ред Бул.

Слабото темпо на RB21 накара Ред Бул да проведе спешна среща в Милтън Кийнс тази седмица. По време на нея трябваше да бъде обсъдена посоката на развитие на автомобила и как той отново да се бори за победи и подиуми

Хелмут Марко определи срещата като положителна. Той разкри, че по време на нея Верстапен е видял посоката, по която ще се развива автомобила в следващите стартове.

„След като се върнахме от Китай се проведе среща в Милтън Кийнс. На нея проучихме как и кога Ред Бул отново ще има печеливш автомобил“, написа Марко в колонката си за Speedweek. „Това беше добър разговор между Макс и инженерите. Успяхме да покажем на Верстапен общата посока на развитие на състезателния автомобил и какви конкретни подобрения се правят по него.“

Марко е добре запознат с проблемите на новия автомобил на Ред Бул. Австриецът вярва, че Верстапен надскача потенциала на RB21 и прави разликата.

„Нека говорим за конкурентоспособността на състезателния автомобил на Ред Бул Рейсинг. След два състезателни уикенда можем да кажем за характеристиките и конкурентоспособността на RB21- изоставаме от Макларън, автомобилът е труден за управление, а настройките не са съвсем лесни.“

„Все пак видяхме какво се случи във втората половина на състезанието в Китай. Ако нещата вървят добре, както направи Верстапен в края на състезанието с твърдите гуми, той може да кара толкова бързо, колкото лидера, или дори по-бързо от него. В интерес на истината трябва да добавя, че лидерът Пиастри със сигурност не натискаше толкова много“, добави съветникът на Ред Бул.

Вчера Ред Бул обяви, че Цунода и Лоусън ще разменят местата си от Гран при на Япония. Така японецът получи така чаканото повишение, докато неговият новозеландски колега се върна в Рейсинг Булс.

Говореше се, че Верстапен не е бил съгласен със смяната на Лоусън. Марко потвърди тези спекулации и в същото време заяви, че отборът се нуждае от двама силни пилоти, за да се бори за челните места

„Знаем, че Макс не е щастлив. Но ние се нуждаем от два автомобила в челото. Това важи не само за шампионата при конструкторите, но и за да помогнем на Макс да спечели петата си световна титла.“

„В този случай можеш да постигнеш повече в състезанията от стратегическа гледна точка. Можем да използваме опита на Юки и добрата му форма. Това е от значение. В края на деня това е в полза на отбора. Това в крайна сметка ще бъде и в полза на Макс“, заключи съветникът на Ред Бул.