Д-р Хелмут Марко разкри детайли от извънредната среща на Ред Бул, провела се след Гран при на Китай. По време на нея екипът е показал на Макс Верстапен посоката на развитие на RB21. Марко добави, че четирикратният световен шампион не е реагирал много добре на новината за смяната на Лиам Лоусън с Юки Цунода.
Ред Бул направи крачка назад в началото на тази година. Тимът от Милтън Кийнс се класира на подиума в Австралия благодарение на Верстапен. Въпреки това изоставането спрямо победителя Ландо Норис беше видимо дори и при толкова променливи условия.
Миналия уикенд Ред Бул изоставаше още по-сериозно от челото, след като Верстапен финишира трети в спринта и четвърти в основната надпревара. Нидерландецът беше изпреварен както от пилотите на Макларън, така и от Джордж Ръсел с Мерцедес. Същевременно Лиам Лоусън финишира далеч от зоната на точките в състезание, което се оказа последно за него като пилот на Ред Бул.
Слабото темпо на RB21 накара Ред Бул да проведе спешна среща в Милтън Кийнс тази седмица. По време на нея трябваше да бъде обсъдена посоката на развитие на автомобила и как той отново да се бори за победи и подиуми
Хелмут Марко определи срещата като положителна. Той разкри, че по време на нея Верстапен е видял посоката, по която ще се развива автомобила в следващите стартове.
„След като се върнахме от Китай се проведе среща в Милтън Кийнс. На нея проучихме как и кога Ред Бул отново ще има печеливш автомобил“, написа Марко в колонката си за Speedweek. „Това беше добър разговор между Макс и инженерите. Успяхме да покажем на Верстапен общата посока на развитие на състезателния автомобил и какви конкретни подобрения се правят по него.“
Марко е добре запознат с проблемите на новия автомобил на Ред Бул. Австриецът вярва, че Верстапен надскача потенциала на RB21 и прави разликата.
„Нека говорим за конкурентоспособността на състезателния автомобил на Ред Бул Рейсинг. След два състезателни уикенда можем да кажем за характеристиките и конкурентоспособността на RB21- изоставаме от Макларън, автомобилът е труден за управление, а настройките не са съвсем лесни.“
„Все пак видяхме какво се случи във втората половина на състезанието в Китай. Ако нещата вървят добре, както направи Верстапен в края на състезанието с твърдите гуми, той може да кара толкова бързо, колкото лидера, или дори по-бързо от него. В интерес на истината трябва да добавя, че лидерът Пиастри със сигурност не натискаше толкова много“, добави съветникът на Ред Бул.
Вчера Ред Бул обяви, че Цунода и Лоусън ще разменят местата си от Гран при на Япония. Така японецът получи така чаканото повишение, докато неговият новозеландски колега се върна в Рейсинг Булс.
Говореше се, че Верстапен не е бил съгласен със смяната на Лоусън. Марко потвърди тези спекулации и в същото време заяви, че отборът се нуждае от двама силни пилоти, за да се бори за челните места
„Знаем, че Макс не е щастлив. Но ние се нуждаем от два автомобила в челото. Това важи не само за шампионата при конструкторите, но и за да помогнем на Макс да спечели петата си световна титла.“
„В този случай можеш да постигнеш повече в състезанията от стратегическа гледна точка. Можем да използваме опита на Юки и добрата му форма. Това е от значение. В края на деня това е в полза на отбора. Това в крайна сметка ще бъде и в полза на Макс“, заключи съветникът на Ред Бул.
Taking a look at @yukitsunoda07‘s career so far
pic.twitter.com/WNOHYWVXQy
— Oracle Red Bull Racing | オラクル・レッドブルレーシング (@redbullracing) March 27, 2025