Ред Бул заплашва да си тръгне от Формула 1 заедно с втория тим на Дитрих Матешиц Алфа Таури, ако двигателите за Гран при не бъдат замразени в края на 2021 г., когато Хонда ще напусне спорта. Информацията е на Ауто Мотор унд Шпорт. Съветникът на тима от Милтън Кийнс Хелмут Марко вече неколкократно повтори, че отборът предпочита да вземе последния агрегат на Хонда и да работи с него. Според австриеца обаче това е възможно само при спиране на работата по моторите. В информацията се твърди, че от Ред Бул са уведомили управляващите в F1, че възнамеряват да си тръгнат, ако няма замразяване на агрегатите.
Бъдещето на задвижващите системи ще се обсъжда на специална среща на 26 октомври след уикенда за Гран при на Португалия
До момента все още няма правила за новото поколение агрегати. Преобладаващото мнение е, че настоящите мотори са изключително техническо постижение, но са твърде сложни и прекалено скъпи. Шефът на Мерцедес Тото Волф посочи, че първоначалните реакции – най-вече заради звука – не помогнаха за по-лесното възприятие на задвижващите системи. Търси се също така вариант, при който да се разработват агрегати с пряка връзка към масовото производство, за да не се загуби интересът на останалите в спорта автомобилни компании и с идеята да се привлекат нови.
Твърди се, че от Мерцедес са склонни да приемат идеята за замразяване на двигателите. От Рено щели да се съгласят при определени условия. Във Ферари обаче били на мнение, че положението на Ред Бул не е толкова драматично. Цитиран е неназован източник, който заявил: „По всяко време могат да почукат на вратата в Париж или Маранело. Там ще намерят двигател, който ще им струва по-малко, отколкото да го правят сами.“
Според анализа съперниците на Ред Бул биха се съгласили на замразяване и само ако разликите между задвижващите системи са до 10 конски сили
В противен случай никой не би пожелал доброволно да кара със сериозен дефицит до 2025 г. включително. Различни източници сочат разлики между отделните агрегати от 10 до 50 к.с. Другото препятствие е приетото вече преминаване към 20% биогориво от 2022 г. и изцяло е-гориво от 2023-та.
Другият въпрос, който ще се разисква на срещата за задвижващите системи, ще е изтеглянето на новите правила по-рано. От Ферари искали да знаят дали не може да се приложи вариант, при който да се направят по-опростени агрегати и да се използват още от 2023 г. Хелмут Марко вече посочи, че изтегляне на правилата е най-добрият възможен вариант. Не е ясно обаче каква ще е реакцията на Ред Бул, ако трябва да правят различен агрегат в сравнение с използваните в момента.
Your boss could never. 👊 Bringing this photo back for #BossDay 😍 pic.twitter.com/0ep0VRtNSQ
— Mercedes-AMG F1 (@MercedesAMGF1) October 16, 2020