Когато Катерам показа първи за 2012 г. своята кола, феновете с неудоволствие видяха нос, който в последствие присъстваше почти във всеки отбор – така наречения стъпаловиден нос. В края на миналата година ФИА обаче направиха промени в правилата, за да може този проблем от естетична гледна точка да бъде решен.
За да бъде скрито в бъдеще въпросното стъпало в предстоящия сезон ще бъде позволено покритие, подобно на бленда, която да „изглажда“ този естетически проблем. За първи път от много време всички тимове бяха единодушни по този въпрос и гласуваха за промени в регламента в края на септември миналата година. Според новите правила отборите ще мога да избират, дали да ползват тази „бленда“ или не. Затова е под въпрос, дали тези стъпаловидни носове ще изчезнат напълно.
Според Валтери Ботас Уилямс със сигурност ще изполват новият елемент, скриващ стъпалото. Това потвърди финландецът пред финската телевизия MTV3.
„От това, което успях да видя колата напомня много на миналогодишната. Благодарение на новите правила обаче носът е изравнен и това е най-сериозната новост.“
Така става ясно, че наследникът на FW34 ще бъде еволюция на своя предшественик, с който Пастор Малдонадо спечели победа в Барселона.
„Въпреки това има известни промени в аеродинамиката“, обяснява Ботас. „Усилията са концентрирани върху това, да се генерира повече аеродинамично притискане в завоите.“
Все още не е ясно, дали новата кола ще бъде на разположение за първите тестове на Херес през февруари. Ясно е обаче, че и на двамата пилоти ще бъде дадено еднакво време за работа.
„Пастор и аз ще получим по равно дни за тестове. И двамата ще имаме по шест“, заявява в заключение Ботас.