Отборите от Формула 1 не трябва да участват в управлението на спорта, смята основателят и главен изпълнителен директор на Формула Е Алехандро Агаг. Според него всеки от екипите преследва свои собствени цели и единственият вариант да се постигне напредък е тимовете да бъдат изключени изцяло от процеса.
„Отборите трябва да оставят ФИА и промоутъра да взимат решения”, заяви Агаг
„Те имат собствени интереси, което е напълно нормално. Но не би трябвало техните стремежи да са част от уравнението. Случилото се във Формула 1 е по вина на отборите. В управлението на Формула Е участваме само ние с ФИА и всичко е страхотно. Не е възможно наистина да промениш правилата, когато има блокиращи всичко тимове”, допълни той, цитиран от Ройтерс.
Агаг изрази съчувствие към председателя на Formula One Group Чейс Кери, който не успя да се справи с приемането на правилата за 2021 г. навреме. Процедурата по постигане на съгласие относно нов регламент бе отложена за октомври тази година.
Името на шефа на Формула Е освен това бе намесено в слуховете за възможен наследник на Кери начело на F1. Агаг обясни, че дори постът да му бъде предложен, не е в състояние да го приеме. Причината е, че в споразуменията за създаването на Формула Е има клаузи за избягване на директно противопоставяне на двете серии. Според него Тото Волф е перфектен кандидат за поста.
Междувременно бившият управляващ Формула 1 Бърни Екълстоун каза, че би изключил отборите от дискусиите за бъдещето на спорта
„Първо, не бих говорил с тимовете. Бих създал два шампионата – за конструктори и за отбори. Първият е за произвеждащите двигатели и шасита тимове като Ферари и Мерцедес. Първенството за пилотите няма да пострада по никакъв начин. За шампионата при отборите бих създал кола, може би подобрен F2 болид. Ако Хонда реши да си тръгне от спорта или Рено се откаже от конструкторския си статут, бих сключил сделка да доставят мотори на всички”, обясни Екълстоун пред ESPN.
Той добави още няколко щрихи към визията си. Идеята му е задвижващата система да изкарва цял сезон, да има един резервен агрегат, всеки тим да разполага с 30 милиона долара на година и да търси допълнителни спонсори. Екълстоун каза също така, че Формула 1 трябва да си върне вниманието на зрителите.
„Ако четирима приятели отидат на състезание, е необходимо да не могат да постигнат съгласие кой ще спечели”, допълни той.
One of the most tense finishes to a Formula E race ever ⚡ Here’s the quick highlights from the #SwissEPrix ? #ABBFormulaE pic.twitter.com/3DmGiHyJQN
— ABB Formula E (@FIAFormulaE) June 22, 2019