Начало Formula 1 News • Новини за Формула 1 Отборите от F1 се споразумяха за удължаване на първата тренировка през 2014...

Отборите от F1 се споразумяха за удължаване на първата тренировка през 2014 г.

70
0
Мартин Уитмарш

Отборите от Формула 1 сключиха предварително споразумение за удължаването на първите свободни тренировки през 2014 г. от 90 мин на 2 часа, след среща между екипите в Сингапур. Според него отборите ще разполагат с допълнителен комплект гуми за първия половин час и ще имат право да сменят пилотите си по време на първата тренировка от състезателния уикенд. Това споразумение обаче трябва да бъде одобрено от ФИА преди да влезе в сила. Заседанието на Световния съвет за автомобилен спорт на федерацията ще се проведе днес и утре в Хърватия.

Шефът на тима на Мерцедес Рос Браун каза, че въпреки наличието на повече време за работа в петък, екипът няма да използва млади пилоти за подготовката на колата, защото титулярите Нико Розберг и Люис Хамилтън ще допринесат повече за развитието на автомобила.

Мисля, че ние ще останем със състезателите си. Някои от основните промени са един допълнителен комплект гуми за първия половин час, което според мен е добър ход, и възможността да сменяш пилотите по време на сесията, което в действителност не е лесно, ако разполагаш с пилоти с прекалено много различия, но е изпълнимо. Все пак това не е нещо, което бихме обмислили, защото се нуждаем титулярните ни пилоти да са в колата възможно най-дълго време. Мисля, че това ще е по-привлекателно за някои отбори от решетката, но определено не за екипи, които се борят за (победи в) състезанията и шампионатите – коментира Браун.

Същото мнение споделя и шефът на отбора на Макларън Мартин Уитмарш, който мисли, че това решение би било в ущърб на малките отбори. Според него, ако то се одобри, трябва да бъде формулирано много внимателно, защото често неточната формулировка на правилата във Формула 1 води до различни резултати от първоначално предвидените.

Мисля, че от гледна точка на Макларън, това не е нещо, което бихме искали да направим. Разбирам мнението на някои, които мислят, че е много трудно за младите пилоти, защото има много малко тестове, а това е начин, по който да се насърчават. Но според мен това ще работи срещу по-малките отбори, защото в момента те имат уникалната възможност да продават първите свободни тренировки. Много от тях го правят и това е изненадващо важен приход за някои от тези екипи. Ако всеки отбор разполага с тази възможност, тогава стойността на това, което някои от тези по-малки тимове продават, ще се намали. Така че според мен това ще работи срещу тях.

Честно казано, от наша гледна точка, бихме обмисляли как да използваме този половин час, за да направим аеродинамичен тест. Вероятно не бихме правили ефективни изпитания на представянето като обиколки за време или (промяна в) настройките. Предполагам, че ще сменяме компоненти и ще събираме данни – допълни Уитмарш.