Отборите от WRC настояха за запазване на настоящите технически правила. Затова те изпратиха общо писмо до ФИА, в което призовават текущите разпоредби да останат в сила и през следващата година.
В края на миналата седмица стана ясно, че Хюндай, М-Спорт и Тойота са написали колективно писмо до ФИА В него те изразяват необходимостта настоящите технически правила в категория Rally1 да издържат до края на 2026-та, какъвто беше предварителния план
В края на февруари работната група на ФИА за WRC разкри визията си за бъдещето на ралитата на най-високо ниво. Тя направи множество предложения, включващи промени в техническите и спортните правила, както и популяризирането на категорията. Предложенията ще бъдат гласувани на заседанието на световния съвет за автомобилен спорт през юни. Ако получат достатъчно гласове, те трябва да влязат в сила още догодина.
Отборите от WRC Rally1 демонстрираха единодушната си подкрепа за предложените промени в спортната част на шампионата. От друга страна, планът на ФИА за промяна на техническия правилник за следващата година срещна силна съпротива от страна на пилотите и производителите в WRC.
ФИА възнамерява да премахне хибридното задвижване от автомобилите от клас Rally1. Федерацията планира допълнително да намали ефективността на автомобила чрез намаляване на аеродинамиката и рестриктора за въздух. Целта е представянето да бъде приведено в по-близко съответствие с автомобилите от Rally2. Те съответно ще разполагат с повече аеродинамика и производителност чрез комплект за обновяване. По този начин трябва да се увеличи броят на участниците в WRC.
Основното притеснение на всички екипи е свързано е краткият срок за въвеждане на тези промени. Предложената ратификация на правилника предлага шестмесечен срок за проектиране, тестване и валидиране на ревизираните автомобили.
Най-големи опасения изрази Хюндай. Според Сирил Абитебул, южнокорейският производител няма да може да свърши толкова много работа в този кратък срок. Абитебул също така сподели разочарованието си от факта, че неговият отбор е трябвало да се откаже от значителна инвестиция в подобрения на модела i20 N, които в съответствие с настоящите правила. На практика всичко това ще бъде напълно излишно през следващата година
„Изразихме мнението си през декември, януари и февруари. В един момент трябва просто да се справиш с това и да приемеш, че управителният орган е взел своето решение. Единственото, което трябва да разберем, са последиците от него от гледна точка на конкурентоспособността в WRC“, сподели Абитебул.
„Хюндай е много отдаден на рали спорта. Искаме да бъдем сериозен конкурент и искаме да направим това, което трябва да направим, за да имаме конкурентен автомобил спрямо нашите конкуренти.“
„Имахме добри резултати в първите кръгове. Всички сме съгласни, че имаше някои благоприятни обстоятелства, въпреки че Тиери [Нювил] беше забележителен в Монте Карло. Знаем, че все още имаме ясно изразено предимство спрямо Тойота. Сега сме изправени пред ситуация, в която това предимство трябва да остане за още две години“, добави шефът на Хюндай.
— World Rally Championship (@OfficialWRC) April 7, 2024